Deursensor licht aan op elke 1e 3e 5e etc dat contact aan gaat

Ik wil toilet ruimte het volgende maken. deursensor en als deur opent licht aan, doe je deur achter je dicht dan moet licht aanblijven, maar als deur dan opnieuw open gaat dan licht uit. Ik weet dat voor toilet je de verlichting kunt creeren met bewegingssensor. ik heb daar al flows voor gezien. Maar ik dacht dat er in logic misschien iets mogelijk is om als deursensor contact aan maakt dit te laten tellen en dan de1e keer 3e keer, 5e keer het contact aan licht aan doet en alle 2e keer en 4e keer etc licht uit. natuurlijk moet je wel elke keer opletten dat je deur achter je dicht doet. zou ook voor meer doeleinden makkelijk kunnen zijn

Heel simpel.

ALS
Deur gaat open
AND
licht is uit
THEN
licht aan doen
ELSE
Licht uit doen (eventueel naar een korte tijd)

Probleem is echter wel, als iemand gelijk achter je aan komt en het toilet in gaat als jij er uit gaat zit ie in het donker en zal die persoon de deur een keer extra open en dicht moeten doen.

kleine uitbreiding van de flow dan maar ? :rofl:

ALS
Deur gaat open
AND
licht is uit
AND
stinkt niet
THEN
licht aan doen
ELSE

1 Like

Haha, juist, de geur sensor is hier nodig.

Enne bij else kan dit nog:
ELSE ventilator aan.

Dank voor jullie opmerkingen. Is niet helemaal wat ik zoek, zou graag een sensor willen laten reageren als er bijvoorbeeld een aantal bereikt is dat contact afgaat. ik dacht dat het mogelijk was om via logic in te stellen dat die zou kunnen tellen hoeveel keer contact aan gaat en dat je zelf dan kan instellen bij een zoveelste keer contact een actie van lamp of iets dergelijks.

Dus je wil niet dat de lamp uitgaat omdat hij al aan stond toen je de deur weer open deed maar omdat een logic variable is veranderd?
Wat je hier verder ook over bedenkt of vind , er is maar 1 manier voor een wc:
Controleren of er iemand binnen is.
Ga je met een deur sensor niet redden. Jij zit lekker op de wc en iemand anders trekt per ongeluk de deur open en je licht gaat uit.
Beste gepruts met een deur sensor is de optie in bericht nummer 2!

Ik zou niet weten wat je hier mee wilt bereiken ?
Bij mij zit er gewoon een simpele IKEA motion sensor en die heeft misschien 2 keer gefaalt in een jaar tijd.

Een bewegingsmelder er bij is wel een idee. Lees dit draadje eens eventueel, soort gelijkwaardige vraag met oplossing

1 Like