Maandelijkse storing

Ik heb de Homey nu ongeveer 3 maanden, en hij werkt naar behoren.
Echter is het nu 2 keer voorgekomen dat aan het eind van de maand (afgelopen weekend 30 op 31 jan) snacht mijn bedlampen automatisch aan en uit gestuurd worden op diverse momenten 02:00, 02:02, 02:04, 04:00, 04:06 etc.
Erg vervelend om tijdens je slaap gestoord te worden.
Wie heeft hier ook wel eens last en weet raad, in mijn flows is niets te zien wat hier een relatie mee heeft.

Hier geen last van dat soort dingen, maar wat voor lampen zijn het? Hoe worden ze aangestuurd?
Wellicht is de voeding van je Homey op zijn retour. Probeer eens een andere voeding, let wel op het vermogen van de voeding.

Hoi bedankt voor de suggestie maar de Homey is 3 maanden oud, dan is de voeding nog goed lijkt mij. Je ziet in de history van het aansturen van de lamp dat Homey hem echt aanstuurt om aan en uit te gaan. Waar kan die aansturing vandaan komen? lijkt echt op een programma fout

Met zoiets raars moet je toch echt uitsluiten. Daarnaast is het nog niet duidelijk wat voor soort lampen je hebt. Zigbee, Z-wave, Wifi, via een smartplug etc etc. Wellicht heb je de app " groups" geinstalleerd en vallen deze lampen onder een virtuele knop?

De bijgeleverde voedingen zijn van zeer slechte kwaliteit. Het is echt aan te raden om die gelijk te vervangen. Zijn al heel veel problemen opgelost op dit forum door het vervangen van de voeding

1 Like

Lijkt op het onderstaande:

Kan met het TF signaal te maken hebben.

Inderdaad TF storing. Heb ik ook gehad. Liander heeft alles doorgemeten en aangegeven dat het binnen de marge valt. Nu was het vooral met fibaro dimmers het geval. Die heb ik allemaal vervangen. Later is Fibaro met een update gekomen. Parameter 41 is geloof ik toegevoegd. Dan kun je de reactie op een powerdip uitzetten. Dus heb je nog oude Fibaro dimmers 2 dan kan het daar zeker aan liggen.

1 Like

Bedoel je parameter 38? Of is er nog iets nieuws toegevoegd wat ik nog niet weet maar wel wil hebben?

En is dit dat de storing die iedere maand zo rond de 30ste in werking treed en die je lampen vanzelf aan zet zo rond 2 uur en 4 uur in de nacht?
Lijkt mij zelfs niet plausible!

1 Like

Heb je naast Homey nog andere Hubs (Philips Hue, Toon, etc)? Heb je wellicht ook zwave CO2 of lekkage melders? Je moet even wat meer details geven over je setup, kan namelijk van alles zijn.
Maar ik zou beginnen met het uitsluiten van de voeding.

Allen, bedankt voor de tips, ik heb inmiddels de voeding aangepast, nu maar eens kijken of dit er voor zorgt dat lk lekker kan door slapen. Zo niet meld ik me weer.

Je hebt gelijk. Het was parameter 38. Ik heb ze teruggestuurd naar betaalbare domotica en die heeft de update gratis uitgevoerd. Bij een was het teveel werk om weer uit te bouwen. Dat is bij een buitenlamp en die floept nog steeds af en toe aan en uit. Na de update van de andere dimmers en het uitschakelen van de knipper compensatie daar geen problemen meer mee gehad.

met vriendelijke groet

Rob Manders

1 Like

Hetzelfde hier. Eens in de zoveel dit mijn Flow niet wat het zou moeten doen. Na volume wijziging van Sonos moeten 5 minuten later de Philips hue lampen inschakelen. Om de zoveel tijd doen ze dat niet. Ongeveer een week geleden gingen de lampen in de keuken zomaar uit… en half uurtje later opnieuw.
Raar maar waar.

Maandelijkse storing … daar heeft mijn vrouw ook last van.
Ik heb er mee leren leven :wink: :sweat_smile:

1 Like

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik gebruik de Zigbee dimmers van Robbshop. Ik weet nu zeker dat het niet aan de homey ligt want die staat al een tijdje uit maar de lampen dimmen af en toe toch (enkele seconden uit, daarna weer aan) Ik mag ze omruilen maar vind het uitbouwen te veel werk tot nu toe.