Lokale back-up Homey Pro 2023?

Sinds kort een HP2023 en ondertussen al vrij veel tijd gestoken in flows e.d Dus een back-up zou wel fijn zijn. Nou las ik in de kennisbank dat je bij de HP2016-2019 een handmatige backup kon maken door in de app naar MEER — BACK-UPS te gaan.
Maar daar zie ik bij de HP2023 geen optie voor het maken van een handmatige, lokale back-up.

Betekent dit dat je nu alleen nog maar een back-up kan maken via een betaald abonnement?

Nee, het kan echt lokaal zonder betaalt abbonement. Ga naar Homey 2023 backup. Sluit je homey pro 2023 aan je laptop met USB-C kabel terwijl je de knop met een paperclip of iets anders indrukt. Nu zal de ledring oranje worden. Eerst installeert hij automatisch drivers. Lukt dat niet, sluit hem dan aan op een andere USB. Nu kan je een backup maken.

ok, bedankt voor de info!
Deze methode komt een beetje old school over, maar 't is beter dan niets zullen we maar zeggen :slight_smile:

2 Likes

De led wordt inderdaad oranje, hoor mijn laptop ook connectie maken, maar vind de Homey nergens terug in de verkenner. Kijk ik verkeerd of moet ik nog iets anders doen?

Hij wordt niet gezien bij verkenner. Hij wordt door windows niet herkend als een externe schijf. Je moet echt het web-based programma gebruiken die je bij mijn link vindt in mijn vorige bericht.

1 Like

Na het downloaden van het benodigde programma en het installeren ervan is het wel gelukt.
Backup gemaakt en firmware geupdate. Dank je wel @Pieter_Pessers

1 Like

Top. Graag gedaan.

Ik ben waarschijnlijk in de war en heb uw oplossing niet begrepen. Wilt u zeggen dat ik, om een back-up te maken van de configuratie van mijn Homey Pro, dit zogenaamd 24/7 apparaat volledig moet uitschakelen, vervolgens verbinding moet maken met een computer en enkele bestanden moet downloaden, bijvoorbeeld van een flashdrive? Dit kan niet waar zijn, dit klinkt belachelijk.

1 Like

Als je een volledige, lokale backup wilt maken wel, ja. Anders kun je een cloud backup subscription afsluiten. Die backups bevatten alleen configuratie en databestanden (geen apps, firmware, etc).

Precies, waarom kan ik die configuratie backups niet gewoon downloaden via de browser? Waarom moet dit via een subscription? Local first is het niet. Anders zou wij eerst kunnen de files locaal downloaden en pas later dit subscription optie krijgen.

Een ticket gemaakt, zeker.

1 Like

Ja. Helaas wel. Voor mij maakt het niks uit, maar voor mensen die de insight onderbroken zien is dat misschien wel.