Locatievoorzieningen werken niet meer na upgrade

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn Homey Early 2018 geupgrade naar Homey Pro. Helaas werken de locatievoorzieningen nu niet meer, waardoor flows op basis van geofence niet meer werken.

Beide iPhones met iOS 15 (Xs en 12 Pro) hebben bij instellingen de locatievoorzieningen bij Homey op altijd staan. Het heeft overigens jaren (bijna) feilloos gewerkt.

Iemand enig idee wat te doen?

Groeten,
Pim

Je bent niet alleen.
(Translated with deepl.com)

2 Likes

Dag Pim,

Ook op een Samsung Galaxy 10+ werkt het inmiddels niet meer.
Ligt dus niet aan de Iphones.

Heb je de locatie van Homey gecontroleerd,?

Bij mij was hij met automatische detectie vet ver van mijn huis af. Heb hem dus op handmatig gezet en ingesteld en nu werkt het eigenlijk perfect. iPhone overigens

2 Likes

.
Het werkt bij mij sinds v5.x.x prima op Samsung S9+ & Android 10.
Ik draai nu v7.1.4 sinds 1 okt, en daarvoor sinds 22 sept. v7.1.4-rc2

Ja, locatie van Homey verzet en weer terug naar de juiste locatie. Geen resultaat. :thinking:

Zoals ik in de post al aangaf staat de locatie op altijd, overigens zijn wij iOS gebruikers. Daarbij heeft de batterijbesparingsstand geen invloed op de GPS.

Ik herken wat je zegt. Hier werkt het ook niet meer.
Heb handmatig de lokatie aangepast maar Homey zit nog steeds niet wanneer ik weg of thuis ben. Als tijdelijke oplossing regel ik nu thuis en weg via Homekit.

Gisteren bij een vriend de proef op de som genomen. Bij hem werkte te lokatie goed totdat we gisteren zijn iPhone van een update voorzien hebben naar iOS15. Daarna werkte het ook niet meer.

Ik kan niet het verband aantonen van de firmware update van Homey tov de iOS15 update. De enige conclusie die ik kan trekken is dat het nu niet meer werkt.

2 Likes

Er is net een update van de Homey app verschenen. Het lijkt er nu op dat Homey weer de juiste lokatie aan geeft.
Vanavond wat testen uitvoeren of thuis en weg weer goed werken.

De app update heeft als versie nummer: 6.9.2.823

Ik reageerde op de reactie van @Rob_Veenis, ios maestro Pim :grin::wink:
En dat ging over een android.

En op wie iemand reageert, kun je op deze wijze ontdekken:

Cheers

Hey!! Niet allemaal mijn locatie gebruiken, dan werkt het voor jullie allemaal niet meer! (Ik woon in Frankrijk)

@peter: Ik heb de automatische locatie uitgeschakeld en deze handmatig ingesteld. Nu werkt het weer goed, mijn automatische locatie was een kilometer verder!
Wat ik wel ongemakkelijk vindt is dat je na het verslepen van de kaart geen “bevestig” mogelijk hebt.
Ik heb 3x gecontroleerd of de locatie klopt.

2 Likes

Fijn dat het werkt.
Klopt, de locatie waar de “pijl” op staat, is de locatie die Homey dan gebruikt. Dat moet je maar aannemen :grin:
Maar ik snap je, een “locatie ingesteld” melding zou fijn zijn.

Ah ik zie het, bedankt voor de heads up! Morgen even testen…

Hahaha ik zie het, Thanks voor de tip. Hopelijk gaat de update van de iOS Homey app een oplossing bieden.

1 Like

Inmiddels wat testen gedaan en het werkt nog niet goed.
De Homey app moet open staan anders werkt Home en Away niet.
Dus sluit je de Homey app af dan weet Homey niet waar je bent.

Dus toch maar weer terug naar de Homekit tijdelijke oplossing. :sweat_smile:

Bij iemand in een andere groep werkte dit: schakel van de Homey app de locatie-toegang geheel uit, en daarna weer in met “altijd toegang”.

Toen ik vanochtend wegreed thuis, werkte hij netjes. Maar net bij thuiskomst moest ik zelf de app inderdaad openen. Nog geen soelaas dus…

Volgens mij toch een iOS 15 probleem… Er zijn ook problemen bij andere apps die geofencing gebruiken.

Maar niet bij alle apps die dat gebruiken. Nog steeds 100% hier met Locative. En het is jammer dat het bij de helft niet werkt en bij de andere helft wel, zou makkelijker zoeken zijn als het bij niemand meer werkte.