Locatiegegevens doen het niet op telefoon van mijn vriendin

Hi allen,

Ik heb op Homey ingesteld dat hij via locatie aangeeft of iemand thuis of aanwezig is. Op mijn iphone en bij mij (beheerder) doet die het perfect en geeft die mooi aan wanneer ik weg ben en wanneer ik aanwezig ben. Ik heb via de telefoon van mijn vriendin (android) dit ook ingesteld, te weten: locatiegegevens Homey toestaan, in settings op de gebruiker geklikt > locatie > “Gebruik Thuis/Afwezig Detectie”.

Ik heb op het forum gezocht en ik zie dat er vaker hier melding van is gemaakt. Deze meldingen stammen echter al van ruim een jaar geleden. Is dit dan nu nog steeds niet opgelost of heb ik wellicht een verkeerde instelling gedaan?

Ik vind het extra gek, omdat hij via mijn telefoon wel perfect werkt, maar bij de telefoon van mijn vriendin nog geen enkele keer de aanwezigheid/afwezigheid is aangegeven. Daardoor krijg ik het idee dat ik een instelling heb gemist.

1 Like

Bij ons is het precies het zelfde probleem ik heb Apple en hij doet het en bij mij Vrouw niet en deze heeft ook een Samsung. Ik ben het nu aan het proberen met live 360

Ik gebruik zelf:

Werkt erg goed voor mij. Overigens werkte de ingebouwde locatiegegevens van Homey ook prima voor mijn Samsung-telefoon, dus vreemd dat het bij jullie niet werkt :thinking:

Ik heb gewoon twee tile’s pro gekocht, vanaf dat moment feilloos

Merci

Zorgt dit er niet voor dat als je thuis bent, maar even naar 4G overschakelt dat je dan als afwezig wordt aangemerkt, of als de WiFi even een hickup heeft?

Ik schakel zelf nooit over naar 4G als ik thuis ben omdat de verbinding met wifi voor mijn gevoel net zo snel is. Voor de hickups kun je de instellingen van die app aanpassen. Zo heb ik een vertraging van 10 seconden, wat vaak genoeg is om weer verbinding te maken. Er zijn nog wat andere instellingen die je aan kunt passen. Ik heb eigenlijk nooit last van valse afwezigheidsmeldingen. Als dat zou gebeuren zou ik het merken omdat Homey me begroet als ik weer thuis ben.

ja, het ligt echt aan Android, want ik heb het niet alleen met Homey, maar ook met IFTTT en andere apps die iets doen met geofencing: vanwege energiebesparing worden in Android allerlei onderdelen in sluimerstand gezet. En die ontwaken pas als je zelf iets actief er mee doet. Na thuiskomen even de Homey-app openen en hij doet het gelijk. maar ja, dat is niet echt een slimme oplossing…

Hi Heb dezelfde issues (gehad).
Contact met de Helpdesk Athom, en wat blijkt. Indien je de app niet op de achtergrond hebt draaien dan werkt de locatie trigger niet. Hetzelfde geldt voor de Owntracks app. Indien deze niet draait op je smartphone werkt de locatieservice niet.
Ook bij de Smart Prescence app in Homey allerlei strubbelingen. Indien je iPhone niet aan de lader ligt dan schakelt de iPhone na verloop van tijd je wifi uit en ben je dus volgens je Homey weer vertrokken.
Oftewel wie heeft er een stabiele oplossing voor de locatietrigger in Homey??

Locative ! Ook ergens te vinden voor Android.

Als je de zoek functie had gebruikt dan had je allang het antwoord kunnen vinden. Hier is al een topic over.
Je moet in Android de sluimer uitzetten van de Homey app
Bij mij werkt het al maanden perfect

Lees hier Homey built-in presence detection huidige situatie

4G Datasaver app actief op je Android telefoon?

Hoi,

Op de Android telefoon kun je het ip adres van de Wi-Fi op “statisch” zetten… Daarna zal het goed werken.
Succes!

Mvg
Edward