Locatie via Macrodroid werkt niet zoals ik wil

Goedenavond.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben bezig geweest met het thuiskomen / weggaan via locatie. Daarvoor wil ik de app Macrodroid gebruiken. Ik heb namelijk een samsung s21

Ingesteld dat als ik het gebied binnen komen (mn eigen adres + een straal van 200 meter) dat homey dan weet dat ik thuis kom via de volgende http GET:
https://.connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/locatie?tag=thuis


In Homey een flow gemaakt als volgt:



Ik heb in Macrodroid op test gedrukt en dan laat hij in Homey zien dat ik thuis ben gekomen. Het lijkt dus allemaal te werken. Maar ben vandaag 2x van huis geweest en weer teruggekomen, maar er is geen verandering geweest in Homey.
Uiteraard heb ik deze Macro + Flow ook voor het verlaten van het gebied gemaakt.

Kan iemand zien wat ik fout heb gedaan?

Bij de Macrodroid actie heb je wel een “Als” “Einde Als” structuur nodig.
Verder wordt er geofence i.p.v. locatie aangeraden (op Android 10)

1 Like

Ik heb nu Geofence ingesteld. Ik zie wel dat de locatie nu elke 5 minuten gedeeld heb staan (anders zou het veel batterij verbruiken). Kan ik dan wel een flow maken die direct gaat lopen zodra ik thuis kom? Of kan het theoretisch mogelijk zijn dat het 5 minuten duurt voordat de flow gaat lopen?

Nog een vraag:
Mijn vrouw heeft een Iphone waar geen app nodig is, maar de automatisering in kan stellen. Bij haar werkt het nu ook, alleen moet ze nog wel een melding accepteren. Dat noem ik geen automatisering. Kan alleen niet vinden waar ik die melding uit moet zetten… iemand een idee?

Geen idee, kan ik dat instellen op mijn Android 10 dan? Ik kan enkel wifi/bluetooth wel of niet laten “meekijken”.
Misschien kan dat dus wel op een nieuwere Android. Maar 5min is wel heul erg lang…
Bij mij zijn zowel Macrodroid, Owntracks en Homey Geo praktisch gelijk met de “thuis” melding. Owntracks scant 1x per 60s.

Hier staat ie ook op 5 minuten. Geeft geen vertraging in mijn beleving

Nog niet voor elkaar gekregen. Geofence ingesteld, maar het heeft nog niet gewerkt. Weet ook niet hoe ik een “als” en “einde als” voor elkaar krijg.

De macro werkt wel als ik test indruk, dus het ligt dus niet aan de flow in Homey. Ergens gaat het mis met het binnenkomen/verlaten van de locatie, denk ik?

Gisteravond wat gespeeld met de app en ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik mn locatievoorziening op “bij gebruik app” had staan in plaats van “altijd aan”. Heb het inmiddels werkend nu. Bedankt!

Wel de volgende vraag nog:
Mijn vrouw heeft een Iphone waar geen app nodig is, maar de automatisering in kan stellen. Bij haar werkt het nu ook, alleen moet ze nog wel een melding accepteren. Dat noem ik geen automatisering. Kan alleen niet vinden waar ik die melding uit moet zetten… iemand een idee?

1 Like