Locatie / thuisdetectie app homey 2.0

Goedendag,

Met de “oude” homey app op mijn iPhone (en die van mijn vriendin) werkte de locatie voorzieningen prima. Automatisch verlichting en alarm aan/uit bij thuiskomst of weggaan. Echter sinds 2.0 werkt het voor geen meter meer, nu al 2 weken geprobeerd.
Al opnieuw de app geïnstalleerd en homey opnieuw opgestart. De locatie / privacy settings tig keer nagelopen, maar helaas.
Als ik bij instellingen ook op locatie (vind mijn locatie automatisch staat aan) kijk, dan zie ik altijd een of ander onbekend adres op de kaart hier 30-40km vandaan. Slaat nergens op? Thuis detectie staat ook aan? Maar hij vindt op de kaart gewoon niet mijn eigen adres zo lijkt het wel. Is dat sowieso de locatie van de app/iPhone of echt van de homey? De homey weet toch aan de hand van ip/WiFi adres waar hij is? Ook zag ik vandaag onderstaande foutcode voorbij komen?

Iemand een oplossing???

Dit is dus niet mijn locatie, ken het niet en krijg het ook niet veranderd.

En al geprobeerd om de locatie handmatig te zetten en aan te passen?

Ja ook geprobeerd, maar het kaartje / de map flipt hem helemaal als ik mijn eigen locatie wil zoeken. De map verplaatsen / inzoomen zoals het normaal werkt met een iPhone werkt hierbij niet tot nauwelijks. Elke keer springt hij terug naar dat vage onbekende adres / locatie.

Voor beide zou ik een support request as maken.
Hier op Android gaat het redelijk om te verplaatsen maar inzoomen lijkt inderdaad gelijk te resetten naar een standaard zoom level waardoor het een beetje kruipen door Nederland lijkt.

Voor support kijk op https://support.athom.com en een support verzoek kan via https://support.athom.com/hc/requests/new.

Voor hulp daarbij zie hier.

De automatische lokatie komt trouwens uit een internet database op basis van je IPs of gevonden SSID’s van WiFi. Zo kan het verhuizen van een access point zo soms tot dit soort fouten leiden.

Hier hetzelfde, al gemeld via support. Helaas een bekend probleem na de update, helaas nog geen oplossing

1 Like

Las net hier Datum tijd dat ze daar ook problemen hadden met datum/tijd vanwege problemen met de locatie. Volgens deze post Datum tijd zou het na een update opgelost zijn…

1 Like

hier werkt de locatie en geofencing ook niet goed. vaak ben ik al een half uur thuis voordat Homey doorheeft dat ik thuis ben

Iid bij werlt het vaker niet dan wel , sinds 2.0

Wordt hier aan gewerkt of niet? Nog al een cruciaal onderdeel voor een geautomatiseerd huis

1 Like

Ook bij mij werkt Thuis afwezigheid detectie niet echt lekker , ik krijg de meldingen voor mijzelf als ik kom / wegga soms wel maar meestal niet.De meldingen voor mijn vrouw en kinderren helemaal niet meer, Met precies dezelfde instellingen ( iphone ) !

Voor 2.0 ( 2.0.2 ) werkte de aankomst en weggaan pfect , ik had hier verschillende leuke flows aanhangen als iemand weg of aankwam . Ja, de privacy van de iphone’s staan goed , ja de locatie van homey word herkend. Overigens snap ik ook niet waarom ik, bij de personen bovenin de app , de thuiskomst en ga slapen vinkjes aan/uit handmatig kan bedienen. Dit zou toch automatisch moeten gaan ?

Grt Klaas

de WAF is momenteel laag hier!!! Ga ik weg, dan gaat de kachel uit en gaan de lampen uit. Wanneer ik thuis kom vindt ik mijn vrouw met een zaklamp en een dikke jas in de woonkamer. :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Waar meld ik dit? Athom participeert niet op het forum?

Dus:
Of
als je weggaat niets laten uitvoeren als de vrouw nog thuis is.
Of
je vrouw leren hoe ze eea toch weer kan aanzetten…
Ze kan nl blijkbaar ook een zaklamp en een jas in het donker vinden… :stuck_out_tongue:

1 Like

Feit is, werkt gewoon niet goed. Ik heb het nog nooit zien werken op zowel Android als iPhone.
Er staat altijd “Welkom thuis, Victor”.

1 Like

Dat staat er altijd, nu ook ook al ben ik niet thuis volgens Homey :joy:

Dat moet toch dynamischer kunnen lijkt me :slight_smile:
Je hebt niks aan een statische melding die niet klopt, zou aangepast moeten worden iig.

Los van die tekst, het werkt gewoon niet terwijl de instellingen in de app “goed” staan.

3 Likes

een beetje een denigrerend berichtje… ik ben nieuw hier dus ik heb geen idee hoe het hier werkt, bedankt voor de info. Het is toch van belang voor een community dat je elkaar daar in helpt?

als ik ergens naar moet zoeken waarvan ik het bestaan niet af weet zal het ergens toch wat beter aangegeven moeten zijn lijkt me

3 Likes

daar heb je gelijk in, bedankt daarvoor. Het geschreven woord kan altijd anders overkomen dan bedoeld. hoe dan ook, voor mij is het logisch als je een community opzet dat je er als bedrijf aan participeert of in ieder geval observeert.
het is voor mij een beetje een omweg om hier dan weer op een andere locatie dezelfde melding te maken, niet heel erg efficiënt.

inmiddels ligt mijn Homey early 2019 weer bij de verkoper na 7 dagen, ik moet zeggen ik mis 'm al aardig. Ik ga toch maar voor de Pro maar die shippen pas in Maart helaas.

1 Like

De locatievoorzieningen van mijn iPhone XS en mijn partners iPhone 7 werken niet goed in de Homey V2 app, voorheen werkte het perfect. Het lijkt overigens alsof thuiskomen wel werkt, maar markeren naar afwezig nauwelijks. Iemand een idee of er binnenkort een fix komt?

Hier werkte het voor 2.0 eigenlijk helemaal niet. Vanaf 2.0 best goed eigenlijk al duurde het wel enige minuten voor ik op aanwezig gezet werd. Dit heb ik opgelost met de smartpresence app. Deze gebruikte ik alleen voor het op aanwezig zetten. Nu de Beacon app weer werkt heb ik aanwezigheidsdetectie op homey weer uitgezet.