Lidl Zigbee Smart Home producten

Hoi, is het jou gelukt de knop werkend te krijgen in je Homey? Als generic Zigbee device? Of in de Lidl app op je Homey?
Ik heb de knop besteld, ben benieuwd of ik hem goed kan gebruiken in de Homey.

Ik heb er ook 2 thuis liggen en nog op geen mogelijkheid werkend gekregen. Ik heb het nog niet aan de praat gekregen.

Mmm, klinkt niet goed. Heb je een Philips Hue hub? Kun je hem daaraan verbinden?

Verzonden vanuit Outlook voor iOS

Ondersteuning is aangevraagd:
https://community.homey.app/t/app-pro-tuya-zigbee-app/26439/2941?u=peter_kawa

2 Likes

Hi Roger,

De ontwikkelaar gemaild, en antwoord gekregen.
“ Hi Harold.
There are several requests to add this unit so it’s placed on our ”todo list”, I’ll try to keep you posted.

Regards”

3 Likes

Zou het brutaal zijn om te vragen hoever hij er voor staat?

Ja, het is niet nodig en maakt het niet sneller gefixt. Alles wordt in de vrije uurtjes gedaan, dus rustig afwachten :upside_down_face::wink:

Heeft iemand de vermogensmeting op de Lidl tussenstekker gecontroleerd?
Het opgegeven vermogen is namelijk fout…


ik heb van de Lidl silverCrest smart usb extension lead gekocht.
ik kan deze met de Homey Lidl app installeren. Deze schakelt alleen alle 3 de wcd’s aan en uit maar niet afzonderlijk. ik zie in Homey wel 3 socket maar iedere socket schakelt alle 3 aan en uit en niet afzonderlijk.

1 Like

Werkt prima met de Tuya zigbee app!

ik heb rond kertsmis een mail gehad van de ontwikkelaar dat ze de knop hebben toegevoegd, maar dat een push naar de app store iets langer duurt door de feestdagen. Ik verwacht hem dus ieder moment in de app!

1 Like

Ik had hetzelfde probleem! Gek genoeg heeft dit gewerkt;

Ga naar Homey Developer Tools

En klik naast het apparaat op “INTERVIEW” daarna kon ik ze afzonderlijk schakelen… Ik gebruik hem trouwens icm de Tuya zigbee app en niet met de LIDL app. Maar wellicht werkt het daar precies hetzelfde.

Sowiezo stond in de beschrijving van de app dat het soms 10 minuten kon duren voordat de Lidl apparaten up and running zijn…

Succes!

1 Like

Dankjewel Marcel, dat was inderdaad de oplossing.

1 Like

Heeft de ontwikkelaar jouw op de hoogte gehouden hoe de “push” naar de app store gaat? want ik kan hem nog steeds niet vinden.

Als je updates of nieuwe dingen zoekt: zoek in de appstore Lidl pagina naar “Wat is nieuw” en klik/tik op "Bekijk changelog → "
Dan zie je dat er niets is veranderd sinds 27-10-2022:

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de ontwikkelaar dat ik hem nog steeds niet kan vinden helaas…

1 Like

@Y_D Als je de Lidl app zoekt, dat is nog steeds dezelfde als van 27 oktober. 0.2.2.
Er is ook geen testversie beschikbaar.

Ik zou de Tuya Zigbee app installeren in plaats van Lidl. Daar zit alles van Lidl ook in, en meer. Bovendien zou je daar een testversie van kunnen installeren. Scheelt bovendien een app als je ook andere Tuya apparaten hebt, die niet van Lidl zijn.

Helaas lijkt het een beetje doodgebloed te zijn. Het zou mooi zijn als die schakelaars zouden werken met homey. Maar nu iets gekocht voor niets.

@Y_D: Heb je nog een reactie gekregen van de ontwikkelaar?

Uit het forumtopic over de Tuya Zigbee App:

1 Button Smart Remote Controller

_TZ3000_kjfzuycl / TS004F (Test version only)
_TZ3000_rco1yzb1 / TS004F (Test version only)

Als je dus de testversie van de Tuya Zigbee App installeert, zou de _TZ3000_rco1yzb1 / TS004F moeten werken.