Licht gaat zelf weer aan zonder flow / beweging

Het is geen kant-en-klaar :wink:
Je kunt er voorwaardes er tussen zetten, als ā€œniemand is thuisā€ ā€œiedereen slaaptā€ etc.

En / of iets als:
Alsā€¦
Sensor / zone is langer dan 10 minuten inactief
En Hue lamp is aan
Danā€¦
Hue lamp uit.

Het blijft een workaround

Je laat me goed nadenken, maar ik heb inmiddels een goede workaround, denk ik zelf.

Zolang mijn Timer Toilet loopt, moet het licht aanblijven. Ik heb dus toegevoegd in een ā€œEn-kaartjeā€:
Timer ā€œTimer Toiletā€ loopt niet ā†’ Dan zet licht uit.

Zolang die timer loopt, zit er iemand op het toilet namelijk. En als de timer is afgelopen wordt het licht uitgezet (en soms daarna weer aan door Hue zelf), maar ook dan is de timer afgelopen en wordt het licht weer uitgezet door de workaround.

Heb de flow weer aangezet en kijken of het nu werkt.

1 Like

Ik had precies hetzelfde probleem met Philips Hue. Ik heb 5 lampen in de tuin en er was 1 lamp die steeds weer aangezet werd door Philips Hue. Ook ik had geen enkele automatisering in Hue zelf, maar uitsluitend in Homey flows.

Wat ik heb gedaan:

  • Alle lampen uit Hue en Homey verwijderd
  • Philips Hue bridge gereset
  • Hue app verwijderd uit Homey
  • Hue weer geĆÆnstalleerd in Homey
  • Alle lampen weer toegevoegd

Uiteindelijk loste het niets op. Voor de reset was het steeds lamp 1 die vanzelf weer aan ging en na de reset was het lamp 2. Aangezien ik weinig logica heb voor mijn tuinlampen anders dan AAN bij zonsondergang en een paar uur later weer uit, heb ik de flows uit Homey verwijderd en gebruik ik nu de logica van de Hue bridge. Sindsdien heb ik geen problemen meer, maar echt een oplossing is het natuurlijk niet.

Nee daarvoor heb je Homey niet aangeschaft, maar aan de andere kant. Voor de ā€œsimpeleā€ flow die jij hebt gemaakt volstaat Hue zelf wel. Daar heb je Homey niet voor nodig.

Ik heb inmiddels mijn workaround werkende. De lamp wordt alleen uitgezet als Hue de lamp zelf aanzet, nadat er een tijd geen beweging is geconstateerd.

1 Like