LG Airco unit schakeld vanzelf uit

Het gebeurd regelmatig dat de airco vanzelf uitgeschakeld. ik heb via de LG app, nuttige functies, smart diagnose een diagnose laten doen, hier komen geen fouten naar voren.

Er zijn geen flows gemaakt voor de airco.

Is er via Homey via een log te achterhalen waarom de unit is uitgeschakeld ?

Als de unit is uitgeschakeld, is hij wel weer door de app in te schakelen.

Betreft type PC12SQ NSJ ( S3NM12JA2FA)

Vast niet. Maar lees even de handleiding van je airco, die van mij (ook LG maar iets ander model) heeft verschillende instellingen die er voor kunnen zorgen dat ie automatisch uit gaat (o.a. via een timer).

Kijk in het tegeltje van je airco bij de twee liggende streepjes, wanneer die aan- of uitgezet is. Zet anders je Homey een paar uur uit. En als de airco dan toch uitgaat, weet je dat het niet aan je Homey ligt.

Bij de log van het apparaat kan je ook zien wat (Flow of gebruiker) het apparaat aan- of uitgezet heeft. Als er staat dat deze is uitgezet door “LG ThinQ”, dan is het een externe service die dit veroorzaakt (buiten Homey om). Heb je scenes/routines in LG ThinQ, Google Home of Alexa die de airco bedienen?

@smarthomesven in welke App zou je de log kunnen zien ? in de Homey app kan ik je beschrijving niet vinden.

Ik maak geen gebruik van Flow en de airco gaat uit zonder dat de gebruiker hier opdracht voor geeft.

@Rmb in welke App kijk je dan waar ik in het tegeltje bij de twee liggende streepjes kan zien wanneer aan en uit is gezet ?

@robertklep ik maak geen gebruik van timers of schema’s

Als je de Homey app op je telefoon opent, ga je naar het tabje Apparaten en houd je de airco ingedrukt. Het laatste tabje onderin is de log, hier kan je de historie van de aan/uit status bekijken

@smarthomesven @robertklep @Rmb

Ik moet toch nu wat gaan bekennen …

Ooit een flow test gemaakt voor 1 airco unit met “als de temp lager is dan” airco uit.

Die flow was nog actief

Dank voor de reacties.

PS, de twee liggende streepjes waren niet standaard te zien, ik moest even swipen, toen zag ik de streepjes en dat er toch een flow was en de airco uitgezet werd door de flow/Homey

@RuudH Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden.
Op de pc, als je die gebruikt, rechtermuisknop op het betreffende apparaat en je ziet meteen of er flows zijn gebruikt voor dit apparaat.