LED-Ring collectie app werkt niet meer?

Goedemiddag.
Ik kom vandaag thuis van vakantie en merk dat LED-Ring collectie niet meer werkt.
Is dit een bekend fenomeen?
IS er een oplossing voor?
Ik hoor het graag

Het is niet een bekend euvel maar alles is mogelijk
Wellicht eerst een paar dingen checken vooraf

  • Via menu handmatig a andere Ledring kiezen
  • App herstarten
  • Homey herstarten (via menu)
  • Homey (herstart via power kabel)
  • App deinstalleren en weer installeren

Allemaal mogelijke basis stappen om te doen, mocht hij het dan nog steeds niet doen wellicht een support call bij homey openen.
Succes

Johan,

Dank je voor je antwoord.
Ik had al je opties al geprobeerd
De app herstart niet. Bij herstarten geeft hij een foutmelding: Er is een onbekende fout opgetreden.
En hij zegt SDK version not supported
Ik heb Homey geherstart en de app opnieuw geĂŻnstalleerd.
Alles zonder succes
De LEDring zelf werkt trouwens
Ik krijg de app geinstalleerd op Homey maar hij wil niet opstarten
Alles werkte correct voor mijn vakantie.
Het verschil nu is de update van Homey zelf naar v5

Dat is dan het probleem: de LED-Ring app gebruikt SDKv1, en alle apps die daarvan gebruik maken zullen niet meer werken met firmware v5.

Owh wat jammer
Het was een hele leuke app

wachten tot de app een update krijgt

Dat zou mooi zijn.
Maar er is al 9 maanden niet naar gekeken

If you have any requests for LED Ring displays, please post them at: https://forum.athom.com/discussion/2474/led-ring-collection

Helaas is dit het oude forum :hot_face:

1 Like

That’s a different app. We’re talking about this one.

Well, that explains it, my bad, maybe an alternative?

found the right one:
{
“id”: “openmindnl.ledcollection”,
“name”: {
“en”: “LED-Ring collection”,
“nl”: “LED-Ring collectie”

},
“version”: “1.3.1”,
“compatibility”: “>=1.5.0”,

There is no SDK mentioned, so it will be handled as SDK 1, and that is not compatible.

nobody complains there up till now.

Het zou toch wel fijn zijn als Homey, zowel met als zonder de developer wat meer informatie zou geven over apps, de werking en de toekomstige werking.
Homey is best wel afhankelijk van apps, en sommigen werken gewoon niet meer. Of worden zo “slecht” onderhouden dat je er amper iets mee kunt.

Dat SDKv1 apps uiteindelijk niet meer zouden werken is al een tijd bekend, alleen is pas bij de recente introductie van firmware v5 bekend gemaakt dat er in die firmware geen ondersteuning meer zal zijn.
De manier waarop Athom firmware-updates communiceert naar ontwikkelaars (wij horen pas iets over nieuwe firmwares als alle normale gebruikers het ook te horen krijgen) maakt het ook erg lastig om te anticiperen op dit soort grote veranderingen.

Ik zie zelf niet helemaal in waarom SDKv1 nou precies eruit gegooid moet worden, want ik kan me niet voorstellen dat het zoveel extra werk is om het draaiend te houden. De voornaamste reden dat er nog apps zijn die van SDKv1 gebruik maken is dat de ontwikkelaar gestopt is met de verdere ontwikkeling van de app, dus de kans is groot dat veel van die apps binnenkort simpelweg niet meer werken (tenzij iemand anders de verdere ontwikkeling oppikt, maar het herschrijven van een app van SDKv1 naar SDKv2 is in feite een complete rewrite, dus dat is niet een kwestie van een paar uurtjes werk).

Ik ben geen programmeur en heb ook geen idee hoeveel die sdk’s verschillen. Het ondersteunen van oudere sdk’s heeft wel nadelen, natuurlijk.
Maar een platform als homey, dat draait om apps, is dan wel zwak. Zeker als de verschillen zo groot zijn dat je je app compleet opnieuw moet schrijven.
En terug naar mijn punt hierboven: het is fijn om te kunnen zien hoe actief een dev is, wanneer de laatste updates waren (versie geschiedenis) en onder welke firmware deze draait.

Je zou ook blij kunnen zijn dat er community developers zijn anders waren er een hoop apps helemaal niet geweest.

1 Like

Dat is waar. Maar is ook meteen een zwakte om afhankelijk te zijn van vrijwillige bijdragen.

En een wapen om af te schieten op de community developers! “Onze apps zijn al klaar, de community developers kunnen het vast niet bijbenen” . En dat pas roepen als zij het stiekem al klaar hadden.
De hele wereld draait tegenwoordig op verantwoording afschuiven zodat je zelf buiten schot blijft.

Homey heeft een update gehad naar SKD 3. De ledring collectie werkt nog op SKD 2. Even wachten op de upgrade van de app

weet iemand misschien of er aan de app gewerkt wordt om de met v5 te laten werken?

Heeft iemand misschien een andere oplossing voor deze app? Helaas zijn mij programmeer skills niet goed genoeg :frowning: