Dat klopt, omdat ze niet onder een app “vallen” staan ze niet onder een app.
Je kunt ze evengoed in flows opnemen, maar dan moet je naar de ‘zone’ navigeren waar de lamp zich bevindt;
of
in het geval van de web app: tik de lamp naam in, in het zoekveld bovenin het scherm
Voorzover mij bekend verkoopt Lidl enkel zigbee apparaten.
Om dat via Tuya Cloud (= wifi) aan de praat te krijgen, had je er waarschijnlijk ook een Lidl zigbee hub bij gekocht, waarmee je de Lidl lampen had gepaired.
Op die manier verschijnen ze idd in de SmartLife/TuyaSmart telefoon app.
Het “ineens niet meer werken” duidt voor mij duidelijk op een ‘dingetje’ van de Tuya i.o.t. developer omgeving:
De Tuya Cloud app gebruikt namelijk de gratis proef- of trial versie, welke je zelf halfjaarlijks dient te verlengen.
Ik snap niet zo goed waarom je hubs bij lampen koopt welke prima door Homey zelf worden ondersteund.
Voor Lidl heb je de Lidl of de Tuya zigbee app (die je al hebt zie ik?)
Voor Ikea heb je de Ikea-zonder-de-hub app
Alles in de app store te vinden.
Als je nu de Ikea app installeert, zouden je Ikea lampen herkend moeten worden.
Het kan ook zijn dat je ze even moet re-pairen, zonder ze eerst te verwijderen dus.
Je mag er meerdere maken, maar verschillende controller (lees Homey, de Lidl hub, de Ikea hub) hebben hun eigen netwerk, en “zien” elkaar ook niet. Je kunt een zigbee apparaat met één controller tegelijk koppelen.
Het is wel wijs om de kanalen goed te spreiden, ook t.o.v. het wifi 2,4GHz kanaal
Tuya zigbee, als je de Homey app bedoeld, maakt gebruik van Homey’s zigbee.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is, ik snap dat het best ingewikkeld kan zijn