Dag. Ik zou graag wat hulp willen bij het maken van een flow voor het langzaam dimmen van een lamp. Er staan wel wat onderwerpen meer geven onvoldoende uitleg.
bedankt alvast.
Ik gebruik de app Chronograph.
Onderaan deze pagina staan wat voorbeelden met die app.
https://community.homey.app/t/lampen-langzaam-aan-met-transitions-app/31418
Sommige apps ondersteunen het met de THEN kaart om te dimmen “Dim to 50% with a duration of x seconds/minutes”
Dag Mike,
er staat bij dat de app simpel is en super. Maar wellicht ben ik niet smart genoeg wat ik begrijp nog steeds niet hoe dat moet. De Chronograaf app heb ik. Mijn vraag is hoe ik een lamp die aan is langzaam kan dimmen n aar uit. Dat mag best een 30 seconden duren. Kun je me op weg helpen?
groet Peter
@p_b Ik heb even een transitie gemaakt voor een Ikea lamp die van 50% naar uit gaat in 20 stappen in 1 minuut tijd.
Je begint met het kaartje ALS lamp is aangezet, dan pak je het DAN kaartje Start of hervat transitie. Hier verzin je zelf een naam voor die kaart, dus niet kiezen. En even een blauw lijntje er tussen trekken.
Sla nu de flow even op.
Dan kies je de ALS kaart Transitie kies/naam heeft een stap bereikt. Nu kan je bij Kies de naam kiezen die je zelf hebt verzonnen bij het vorige kaartje.
Dan kies je de DAN kaart Dim naar. Trek nu weer een blauw lijntje tussen die 2.
Dan klik je op het kaartje en zie je de schuifbalk om de waarde in te stellen maar dan klik je op het tag tekentje, daar kies je voor Transitiewaarde.
Nu sla je de handel weer op en je bent klaar.
Nu alleen nog verzinnen wanneer de lamp moet dimmen.
Om het makkelijk te maken,
Dag, dankjewel.
het is gelukt. Inderdaad eenvoudig.
Inplannen wanneer de lamp start en wanneer het dimmen moet starten.
Is gedimd van 0,5 naar 0 dan ook het zelfde als Uit?
groet
@p_b Ik denk dat 0 hetzelfde is dan uit.
Als je in je app kijkt zie je ook dat de aan/uit knop ook uit gaat zodra 0 is bereikt.
Veel plezier ermee.