Krijg 3 badkamerflows niet in 1 advanced flow verwerkt

Het lukt me maar niet om mijn badkamer naar wens te configureren. Ik heb daar een HUE-motion sensor, een Shelly 1 schakelaar en een Homewizard Energy Socket waar mijn vuurtje op aangesloten zit.

Ik had graag gehad dat het licht aangaat wanneer ik de badkamer binnen kom, logisch. Dat ik zelf bepaal of ik het vuurtje al dan niet manueel inschakel door op de knop te drukken van de Energy Socket. En dat alles in de badkamer uitgaat wanneer er 1 min geen beweging werd gedetecteerd.

Volgens mij een heel eenvoudige flow, maar na uren zoeken hier op het forum en dagen proberen met verschillende flows, kom ik er niet.

Het komt wellicht door mijn hersenletsel, mijn RAM-geheugen is kapot zeg maar.

Wie o wie helpt me hiermee? Ik wil nog flows vereenvoudigen, maar ik hoop dat ik na het begrijpen van deze flow, ik al veel verder zal staan.

Hartelijk dank alvast! Echt… :pray:

Kun je wat je hebt aan flows posten zodat we na kunnen gaan wat je tot nu hebt?

Oh ja, het probleem is dat de badkamer activiteit herkent als mijn vuurtje aan staat, dus als ik ervoor kies om na 1 min inactiviteit het vuurtje en het licht uit te schakelen, blijft alles aan wanneer ik de badkamer verlaat.

Jazeker, bedankt voor uw snelle reactie!

En welke homey heb je?
Homey pro of een bridge?

Homey Pro

2023 of ouder?

Homey Pro Early 2023 staat op de factuur, weet je hier voldoende mee?

Dan is mijn eerste idee: verplaats/verdraai jouw motion sensor zodat hij wel beweging ziet en niet meer reageert op de kachel (vuurtje).

En je derde flow is niet nodig.
de kachel kun je uitzetten in de tweede flow.
Als de lamp uit kan, kan toch tegelijk ook de kachel uit?

Nee, mijn fout, ik vergat te vermelden dat de badkamer activiteit ziet door de Energy socket die aan staat. Daarom kan ik het vuurtje niet in mijn ‘badkamer verlaten’-flow verwerken. Voordien had ik een TP-link socket, ik dacht dat het daaraan lag, dus kocht de Homewizard sockets, maar het probleem blijft.

Ik zie in je flow niets over zone activiteit.
Wel een bewegingsmelder?

Bij ‘badkamer verlaten’ heb ik ‘de zone is al 1 minuut inactief’. Maar ik heb daarnet alweer zitten aanpassen, en ik weet nu niet meer of hij het op deze manier eigenlijk goed doet. Ik ga nog eens testen, dat geheugen is echt een ramp van mij, waarvoor mijn excuses!

Dit begrijp ik niet. Kun je dit wat preciezer uitleggen wat hier gebeurd?

Jazeker, ik zal mijn best doen. Dus als de Energy Socket aan staat, herkent Homey deze ruimte (badkamer) als dat er activiteit is in de ruimte. Dus ik kan het gegeven ‘als de ruimte 1 minuut inactief is’ niet gebruiken, want het vuurtje staat aan. Hopelijk leg ik dit goed uit zo?

Ik zie het nu.
Die had ik over het hoofd gezien.

Wat nou als je die zone vervangt door de bewegingmelder.
Daarin kun je aangeven dat hij na een minuut het ‘alarm’ uitzet en dat hij bijvoorbeeld na 30 seconden weer activiteit moet detecteren.
Als er dan in de tweede helft van die minuut beweging is zal de sensor opnieuw beginnen met een minuut.
Is er dus een minuut geen beweging geweest gaat het ‘alarm’ van de bewegingmelder uit.

Daarmee kun je dan jouw lamp en kachel uitzetten.

Net bij het testen opgemerkt dat de flows die ik deelde het ook niet naar wens doen. Het licht en het vuurtje blijven aan als ik de badkamer langer dan 1minuut verlaten heb. Het heeft al gewerkt in een aparte flows, maar ik weet niet meer hoe. Sowieso had ik het graag in 1 advanced flow verwerkt gekregen.

Als de kachel aanstaat wordt dat als activiteit gezien in de zone.
Alles wat aanstaat is activiteit.

Ok bedankt, ik zal onmiddellijk eens proberen! :crossed_fingers:

Dat zou ook handiger zijn denk ik.
Dan kun je de 'wacht’gebruiken van een minuut.

En wanneer gaat de kachel aan?
Of doe je dat handmatig?