Krijg 3 badkamerflows niet in 1 advanced flow verwerkt

De kachel doe ik handmatig omdat ik de ene keer 16 graden ok vind, en de andere keer bij 20 graden koud heb zeg maar.

Ik blokkeer, welke app gebruik ik voor die minuten en seconden? Chronograph heb ik staan, maar daarmee krijg ik dit niet voor mekaar. Het is dat complexe (voor mij althans) dat ik maar niet kan vatten. :tired_face:

Dat is geen app.
dat zijn de instellingen in je bewegingsensor.

Welke bewegingsensor heb je in de badkamer?

Een HUE motion sensor, ik ben aan het kijken in de instellingen van de HUE app, maar zie niets over vertraging/wacht, kan wel ‘sluit uit van zone activiteit’ op ja of nee zetten.

Dat klopt dat zag ik ook net.
Dan is er bijvoorbeeld de app: Countdown
Daarin kun je in zijn instellingen kiezen voor “app instellingen” en daar een naam voor een timer opgeven, bijvoorbeeld ‘badkamer’

Eerste flow:
Als: bewegingmelder aan
Dan: lamp aan

Tweede flow:
Als: bewegingsensor is uit
Dan: start “badkamer” countdown met 60 seconden

Derde flow:
Als: Countdown “badkamer” is leeg
En: bewegingsmelder alarm is uit
Dan: lamp en kachel uit

En als dit werkt kun je evt. later deze flows in één advanced flow verwerken.

Ok bedankt, ik ga hiermee aan de slag en kom terug als dit niet zou werken. :heart:

Normaal gesproken activeert een energie socket de zone niet. Zie Ter info beta 2.4 RC 1 zones! - #6 by Caseda
Misschien kun je dat aan en uitzetten in de instellingen van de socket?

Je kan in de flow altijd een kaartje toevoegen dat het vuurtje uitzet. Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat de zone kennelijk altijd actief blijft, en deze flow “Badkamer verlaten” dus nooit gestart wordt. Omdat de zone niet inactief wordt.

Klopt, de zone blijft actief doordat het vuurtje nog aan staat, dus de badkamer/flow gaat niet uit. Heb niet gevonden dat ik dit kan aanpassen in de socket instellingen. Ik dacht er te zijn met deze opstelling, de badkamer gaat nu volledig uit, maar ook als er in die minuut beweging is. Ik ben nog aan het zoeken, maar alle hulp is welkom hoor. Ik ga zo blij zijn als dit goed werkt :star_struck:

Ok, het begin is er.
Maak eens een volgende flow:
De bewegingmelder gaat aan (je eerste kaart) met daaran je tweede kaart zet aan.
Dan daaronder een nieuwe flow met:
De bewegingmelder gaat uit en dan de wacht van een minuut daaraan met de rest.
En post hem dan nog eens.

En v.w.b. de ‘uitgang’ van “De bewegingmelder is uit” daar heb je de bovenste van nodig.
Bovenste puntje is als de kaart klopt en die eronder is als de kaart niet klopt, dus in dit geval (het oranje lijntje in jouw flow) ‘Als de bewegingmelder is aan’, dus wordt ook de lamp en kachel uitgezet omdat er nog beweging is.


Is het dit wat je wil zeggen? Ik had goede hoop, maar dit werkt niet, alles blijft aan. (ik heb ter test 5sec. genomen, die ik dan later 1min zal maken)

Hoe lang heb je gewacht?
De 5 seconden begint pas nadat de bewegingmelder uit gaat.
en dat is na een bepaalde tijd.
Dus als je de badkamer uit bent duurt het eerst, ik denk, een minuut voordat de bewegingmelder uit gaat.
Dan start die 5 seconden en daarna gaan de lampen pas uit.

Trek als test de stekker eens uit de energie socket. Zodat deze wel aan en uit schakelt maar je vuurtje niet.

Dat heb ik eens gedaan, maar ik dacht dat de energy socket dan weet dat er niets is aangesloten en ziet het niet als activiteit.

Ik denk dat ik er ben door de starter ‘bewegingsmelder gaat uit’ ietwat naar rechts te verplaatsen, zou dit kunnen? Ik ga dit een tijdje testen, als het toch niet zou zijn zoals ik voor ogen had, kom ik hier terug.

Hartelijk dank allemaal voor jullie support!

Ik zou alleen nog de lamp in de “uit” flow even aan de wacht van een minuut hangen, net als de kachel.

Nee hoor, zo slim is die nu ook weer niet. Desnoods stop je er een schemerlamp in.
Met deze test kom je er achter wat de zone activeert. De socket, of de bewegingssensor die de vlammetjes ziet bewegen.

Waarom geen google (mini) op de badkamer?
Spraakgeteurd om lamp, kachel etc aan te zetten. EN je hebt muziek (of wat dan ook).
Sensor laten zitten en maak alleen een flow als je binnenkomt.

Ik wil dat mijn woning me begrijpt zonder te moeten praten, er hangt al een Sonos in de badkamer voor als ik muziek wil, die zet ik liever manueel aan omdat dit van mijn gemoed afhangt. Maar het ziet er allemaal ok uit nu, ik geef het een aantal dagen om te zien of dat effectief zo is. Nogmaals dank iedereen en voor nu een fijne Zondag verder :smiling_face_with_three_hearts: :heart: