Koppelen van Trust Zigbee 806lm Flame - Smart Dimmable LED Blub

Beste mensen,

Ik probeer de Trust smart dimmable LED Bulb te koppelen maar tijdens het koppelen gebeurt er niks.
Ook na het resetten van de lamp geen koppeling.
Ik heb hier meerdere lampen van maar allemaal vertonen ze hetzelfde probleem.
Ervaart iemand hetzelfde probleem?
Ben in het bezit van een nieuwe Homey Pro.

Gr Stephan.

Koppelt hij helemaal niet ?
Ook niet als generic zigbee device?

Kun je het ergens bij een oudere Homey proberen?
Of bij een Hue bridge of zo?

Als het bij een oudere Homey wel gaat even hier melden

Wat extra vraagjes, Stephan.
Heb je al apparaten met zigbee kunnen pairen? Of zijn dit de eerste? Die kun je dan 't beste pal naast Homey pairen.
Heb je al een zigbee netwerkje, dan kun je ze het beste op de plek waar ze hangen pairen.
Krijg je (fout)meldingen?
Heb je Homey al eens 10min van stroom gehaald?

1 Like

Hoi allemaal,

Bedankt voor het reageren en de tips!
Ik kreeg geen fout meldingen.
Tijdens het koppelen gebeurde er gewoon niks.

Heb maar even herstart uitgevoerd en het koppelproces uitgevoerd via Homey (generic zigbee device) ipv de kaku zigbee app en poef! Gekoppeld :grin:

Het kan soms zo simpel zijn.
Nogmaals bedankt en fijne avond!

Groeten :v:

1 Like

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een herstart uitgevoerd en het koppelproces uitgevoerd via Generic Zigbee Device: Homey - Zigbee - Installeren - Ga door en vervolgens de lamp in leermodus gezet door 5x de lamp aan te zetten. Maar er gebeurt niks. Ook niet via de KAKU Zigbee app.

Betreft exact dezelfde lamp in combinatie met Homey Pro. Dit is het eerste Zigbee apparaat wat ik wil koppelen. Ik heb geen Hue Bridge of oudere homey.

De homey pro en de lamp staan ca. 3 meter uit elkaar.

Iemand nog tips?

1 Like

Sowieso je eerste zigbee apparaat tegen Homey aanhouden (of andersom) tijdens het hele proces.

Tegen homey aanhouden zelfs? Ik zal het eens proberen.
Precies dezelfde lamp als hierboven is weergegeven in dit topic.

Had ff gemist dat de lamp al genoemd was :smile:

Hoeft niet letterlijk tegenaan, maar echt een cm of 4, 5

(Laatst omschreef ik het als “dichtbij houden”, en de andere persoon bleek een meter afstand als dichtbij te beschouwen)

Zelfs op deze afstand werkt het helaas niet. Niet met KAKU-zigbee en niet met Homey-zigbee.

Fibaro-z-wave en de oude kaku’s (zonder zigbee) werken prima zelfs op relatief grote afstand. :thinking:

Weet je zeker dat de lamp in leermodus staat? Geeft de lamp dat aan (meestal door even te knipperen na de zet-in-leermodus procedure)?

1 Like

Volg de handleiding de Reset mode (ik denk deze op pagina 6)

Daarna staat hij in Leermode
Als ik het goed lees heb je bij deze lamp dan 20 seconden de tijd om te pairen
image

(bij andere merken heb ik gezien dat als je niet binnen bepaalde tijd koppelt, een ge-resette lamp na bijvoorbeeld een minuutje uit (maar niet heel kort, < 10 sec. uit!) en dan aan schakelen direct weer in leermode/koppelmodus staat)

vergelijkbaar met in de Youtube’s van andere leveranciers (bijvoorbeeld Ikea)

Het is gelukt nadat ik de homey 10min van de stroom had gekoppeld.

1 Like

Ik heb ook problemen gehad met dezelfde TRUST led lamp. Identiek hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Na veel keer reset’s uit te voeren, ging het pairen plotseling. Geen idee waarom het plotseling wel werkte… het was niet derde keer, maar tiende keer goede keer… :wink: