Kontaktvanskar Heatit

Har mista kontakten med to av dei fire Heatit termostatane mine. Korleis fÄr eg dei pÄ nett igjen? Har prÞvd vanleg legg-til-prosedyre, utan hell.

Jeg regner med at dette er z-wave?
Ser du dem pÄ z-wave oversikten? ?

Jeg hadde et tilsvarende problem med ulike Fibaro og Zwave.me dingser nÄr Home ble oppgradert til 7.3.0. Jeg har ikke gjort noe med det, men regner med at det er bare Ä gjÞre en reset pÄ Fibaro enhetene og sÄ inkludere dem pÄ nytt.

FÞrst: Har du inkludert alle unsecure? Hvis ikke gjÞr det. SÄ sjekker du developer og ruta signalet tar. Da ser du om det er problemer pÄ veien.

Fjerne enhet, reset enhet, og sÄ legg til pÄ nytt. Det var det som skulle til,ja. SjÞlv om den eine termostaten var ganske kranglevoren. Skulle gjerne visst korfor dette skjedde - det vil vel gjerne skje igjen? Andreas sitt svar, kan det ha noko med dette Ä gjera? Eg forstÄr ikkje sÄ mykje av det
Fersk og grÞnn pÄ homey og varmestyring .

Hvis du har lagt de til unsecure (kode 00000) sÄ vil det nok ikke skje igjen. Det lÞnner seg Ä legge til alle enheter som ikke har med sikkerhet Ä gjÞre unsecure. Grunnen er at det gÄr mindre data mellom enhetene som da gir raskere respons og stabilitet. Hvis det er langt mellom termostaten mÄ du kjÞpe zwave repetere for Ä lage et godt nok mesh nett. Alt pÄ 220v vil fungere som repeter. SÄ bare Ä bytte alle dimmere, fylle opp med styrbare stikk osv

Korleis gjer eg dette?


**Under Z-wave enhetsinformasjon stĂ„r det: “Sikker S2 (Authenticated)” Men dette gĂ„r ikkje Ă„ endra, sĂ„ vidt eg kan sjÄ 
**Ovanfor, under tilknytninger stĂ„r det: “Gruppe 1 1.1” Med tilleggsinfo: “Denne gruppen stĂžtter 5 andre enheter der en tilknytning kan opprettes. Send til flerkanalsenheter ved Ă„ skille med et punktum, f.eks. ‘3.4’ for Ă„ nĂ„ underenhet 4 ved node 3.”
Er eg heilt pÄ villspor? SÄ ser eg at eg fÄr tilgang til same info i Homey Developer Tool, men ser ikkje korleis eg skal fÄ endra noko der heller


Ja du er pÄ villspor. Du kan ikke endre ruta zwave signalet tar i developer selv. Du mÄ trykke heal og sÄ vil den velge optimal rute selv. Der du kan gruppere enheter er for Ä direkte koble feks en bryter til en dimmer og har ikke noe mer hvilken vei signalet gÄr. Hvordan legge til unsecure er beskrevet her inne mange ganger, sÞk