KNX en Homey - ervaringen?

So true!

Ik ken er nog te weinig van, maar kan je dat niet met een virtual device, of waarvoor dient zoiets dan ?
Misschien in development mode ?

Heeft iemand toevallig ervaring met Homey en een Gira gebaseerd KNX systeem?

Nog voordat ik het diepe inspring om de ellende in het ouderlijk huis probeer op te lossen via Homey, was ik met name benieuwd of het werkt en bijvoorbeeld de Gira TKS-IP gateway voldoende is om KNX te laten communiceren met Homey.

1 Like

Ik heb Gira thuis. Sinds april heb ik een Homey Pro. Alle standaard apparaten (lichten, temperatuursensors, bewegingsmelders, gordijnen) zijn te bedienen. Het enige echte probleem is dat Homey niet altijd de juiste status (aan/uit) van apparaten ziet. Ik heb al eel melding gestuurd naar de KNX (homey) app bouwer om dit te melden, maar nog geen reactie ongvangen.

Bedankt, op basis van je bericht toch maar de IP interface gehaald gezien de Homeserver inmiddels is gecrashed. En die prijzen van Gira… oef. En dan nog de pech dat de installateur is verdwenen en geen fatsoenlijke backups heeft achtergelaten.

Gelukkig was de installatie van de IP interface simpel. Het was toch een beetje sneu om alles handmatig aan/uit te moeten doen in de meterkast… :roll_eyes:

Wel wordt het nog een hele klus om alle devices toe te voegen en ik vrees dat Homey wellicht niet alle device types kent, zoals een PIR/verwarmingsklep etc.? Anyway, we kijken wel hoe ver we komen - voor nu is er in ieder geval weer een beetje licht in de duisternis.

Mag ik nog vragen hoe je de bewegingsmelders hebt toegevoegd?

beetje creatief zijn :slightly_smiling_face:. Ik heb ze als schakelaar toegevoegd. Na x seconden dan wel weer via homey flow de schakelaar uitzetten als die wordt aangezet.