KNMI app

Beste mensen, Ik heb de KNMI app op mijn Homey geinstalleerd maar krijg deze niet goed aan de gang. De api heb ik. Heeft iemand ervaring hoe ik de app op mijn Homey goed werkend kan krijgen. Graag met de juiste instellingen (flow). Alvast bedankt voor het commentaar.

Wat werkt er niet? Laat maar zien wat je geprobeerd hebt, en wat je wil bereiken.

Hallo Jan,

Dit is de flow die ik heb gemaakt. Het resultaat is dat hij in een loop terecht komt en dat al mijn data die ik via de api opvraag in een keer voor de hele dag op zijn.

Zo te zien wil je 1-malig de verwachting voor de dag ophalen.
De flow starten met een bepaalde tijd zou dan beter werken.
(heb overigens zelf geen ervaring met deze app)

Als ik het goed begrijp (heb ook geen ervaring met deze app):

Het eerste kaartje wordt geactiveerd als er nieuwe gegevens van het knmi zijn binnen gekomen. Vervolgens geef je in het 2e kaartje aan dat ie dan nieuwe gegevens moet ophalen.
Daardoor komen er weer nieuwe gegevens binnen gaat de hele flow weer opnieuw lopen. Dan creΓ«er je dus inderdaad een lus.

Wat wil je uiteindelijk met de flow bereiken, zoals @JPe4619 al aangaf?
Je kan bijv wachten op nieuwe gegevens en dan een actie laten uitvoeren, of elke x min gegevens ophalen, of 1x per dag, etc.
En wat ga je dan uiteindelijk met die gegevens doen?

Het is de bedoeling is om elke 10 minuten info op te halen bij de KNMI en hier een persoonlijk weerbericht mee te maken die naar een pushbericht gaat of waarmee ik op een andere plek in de homey bewerkingen kan doen.

Maar hij synct toch vanzelf

Ik ben zelf inmiddels over gestapt op OpenWeather. Maar had hiervoor ook KNMI.

De app synct inderdaad zelf het weerbericht. Dit hoeft niet per se nogmaals met een flow. De optie is er wel voor als je alsnog voor een bepaalde actie echt the last minute verwachting moet hebben.