KNMI app lukt mee niet

Ik zal het wel niet helemaal begrijpen maar ik snap niet hoe ik deze app kan gebruiken.

Dit begrijp ik niet
Je installeert een apparaat wat telkens om 30 seconden na iedere gehele 10 minuten de laatste gegevens van het KNMI ophaalt.
Welk apparaat?

En het kan ook handmatig, maar dat wil ik niet.

ik zou verwachten dat als ik de kaart “nieuwe gegevens van het KNMI” gebruik dat hij het dan automatisch ophaalt. maar er gebeurd helemaal niks. behalve als ik hem test dan moet ik een waarde ingeven.

wat ik eigenlijk wil is dat als de huidige temperatuur geleverd door knmi mijn zonnescherm omlaag gaat. Iemand enig idee?

de knmi app zijn voorspellingen die op een vaste interval bijgewerkt woorden, je kan beter een temperatuur meter gebruiken, die geeft een wat meer realistisch beeld…

1 Like

Even voor de duidelijkheid.

Je hebt een Api code opgehaald bij de website van het KNMI.
Je hebt KNMI als apparaat toegevoegd.

Wegens het beperkt mogen pollen van de website zal dit niet direct werken. Er zal altijd een vertraging van enkel minuten opzitten.
De app geeft wel bijvoorbeeld een voorspelling voor morgen. Dit kan een weerstation niet.
Een weerstation kan wel sneller regen op bijvoorbeeld regen die valt.

Zelf gebruik ik de KNMI app samen met de Tempest.

1 Like

Dit kan ook zonder Knmi app. Homey heeft intern de temperatuur.

Dus:
ALS iedere xx minuten(niet secondes en niet te vaak), bijv iedere 10 minuten
EN Logic(temperatuur) is groter dan xx temperatuur
EN Zonnescherm is in
Dan Zonnescherm uit

1 Like

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Even inhoudelijk ‘Homey-technisch’:

Bij veel apps dien je een apparaat te installeren, als een lamp of stekker. De KNMI app heeft ook apparaten, zo moet je het een beetje zien.

Screenshot from 2023-06-09 18-10-54

2 Likes

oplossingen en oplossingen, de knmi app is voorspelling, niet geschikt voor zonne schermen… (vindt ik)
simpel voorbeeld, de verwachting is, veel zon, maar locaal komt er een hagelbui, dat ziet de knmi app niet, daarvoor heb je een locaal weerstation nodig.
ikzelf gebruik de knmi app tot volle tevredenheid maar niet voor deze zaken. het verteld mijn zoon in de ochtend over de te verwachte weersverwachtingen voor deze dag als ie gaat fietsen.

Als toevoeging hierop; Dat betekent niet dat je ook echt altijd een apparaat hoeft te kopen. Bij veel weerapps moet je na het installeren een apparaat toevoegen. Dat apparaat is een virtueel apparaat in dit geval in de knmi app waarmee de diverse data binnen wordt gehaald. Bij de apps van fibaro is een apparaat ook echt een apparaat, dus een slimme stekker, watermeter etc. Die moet je dus ook echt in je bezit hebben om te kunnen installeren.

1 Like

Dat is uiteindelijk ook de bedoeling om een aparte temperatuur sensor the gebruiken. maar dank allen want ik moest dus alleen nog een device toevoegen en toen werkte het prima

1 Like