Ik wil een advanced flow maken waarin ik een KlikAanKlikUit afstandsbediening als de ayct102 gebruik.
Helaas kan ik die niet toevoegen in het als veld.
Wel een wandschakelaar en in een gewone flow lukt het wel
Maar in de advanced flow lijkt het alsof het instrument niet bestaat
Wat doe ik fout?
Dit klinkt als een vergelijkbaar probleem als gerapporteerd door andere gebruikers:
Sinds een goede maand in het bezit van een Homey Pro 2026. En ben er al aardig in thuis (denk ik), maar de mogelijkheden met (advanced) flows zijn eindeloos.
Nu heb ik ook 2 KlikAanKlikUit afstandsbedieningen als apparaat toegevoegd. Eén ervan wordt gebruikt voor het in- en uitschakelen van de tuinverlichting en het waterpartijtje in de tuin. De afstandsbediening is dan ook als apparaat in de zone Tuin aangemaakt. En tot voor kort lukte het me ook om in een ALS-trigger in een flow een knop van …
Help! All my 433 KAKU buttons are gone. They still work in existing flows, but I can’t select then anymore in WHEN cards (they are simply not listed). They are still visible as devices, but in existing flows they appear as nameless dotted squares. Tried reinstalling the app, rebooting H23, but no luck so far. Anyone?
[image]
Wellicht dat je dit ook wilt melden bij Athom via:
Lacobo
June 28, 2026, 9:01pm
3
Heb 't ook gemeld bij Athom. Het gaat dus kennelijk om alle KAKU input devices (in mijn geval enkel- en dubbelvoudige knoppen, afstandbediening, dimmer met draaiknop). Het lijkt gebeurd te zijn in de laatste firmware update. De app zelf is al 10 maanden niet geupdate.
Gelukkig heb ik in de loop van de tijd veel KAKU knoppen door Ikea exemplaren vervangen, maar ik heb nu toch opvallend veel gestippellijnde vierkantjes in m’n flows (Homey ziet een device, maar snapt 'm niet helemaal).
Zelfde issue, óók in standaard flows. Had de AYCT-102 en WST-8802 al 6 jaar probleemloos aan div Homey modellen hangen.
Issue komt bij mij voor op zowel een Pro 2019 v13.2.3 als op een Pro 2026 v13.3.0