Kind te vroeg naar beneden (Ouder-probleem)

Wellicht dat ouders / verzorgenden die herkennen: de wintertijd is ingegaan en kinderen blijven nog een tijdje in het zomer-ritme zitten. Waar mijn zoon normaal gesproken +/- 7.00u wakker is, is hij nu +/- 6.00u wakker en staat naast mn bed. Vaak breng ik hem nog wel terug, maar dit houdt hij niet lang vol.

Nu heeft hij een Philips Hue lamp op zn kamer hangen en eigenlijk zou ik willen dat die lamp hem “traint” dat hij vanaf 7.00u naar beneden mag komen. Alleen ik zou niet willen dat mn zoon weer wakker wordt van het licht, als hij toevallig later dan 7.00u wakker wordt.

Er bestaat bijvoorbeeld al een schaap(-klok) die dan een half uur van tevoren oranje wordt en vervolgens om 7.00u groen, maar daarbij schieten ook zn ogen open en dat maakt een hard klikgeluid. Mocht het zo zijn dat mijn zoon dan nog slaapt, wordt hij daar weer wakker van.

Dus de flow is als volgt:
Als de tijd = 7.00u
En zoon = wakker
Zet Philips Hue lamp (slaapkamer zoon) op Groen

Alleen: Hoe zorg ik ervoor dat Homey weet dat mn zoon wakker is? Iemand ideeën?

Het is dus gewoon als indicatie voor je zoon. Je kan de helderheid van de lamp toch gewoon op 5% zetten ofzo? Dan wordt hij er niet wakker van, maar ziet hij toch de kleur als die wel wakker is.

1 Like

Bewegingssensor? En als ie te stil licht leren dat ie eerst moet zwaaien om de bewegingssensor te activeren :rofl:

Wat je kan proberen is een Aqara vibratiesensor? Maar die pakt misschien ook kleine bewegingen op als die bijvoorbeeld omdraait in bed.

Maar als je de lamp bijv. op 5% zet wordt ie daar ook wakker van?

Ja ik denk dat ik dat gewoon moet proberen. Helderheid zo laag mogelijk. Wellicht ook om 6.30 oranje maken, zodat hij weet dat het bijna 7.00 is. En zolang de lamp uit is, dat hij gewoon moet proberen te slapen.
Om 7.00 gewoon groen zetten, ongeacht of hij wakker is of slaapt.

Ik ga er even mee aan de gang!