Ik heb nog geen flow gemaakt en dacht vooraf, ga even informatie inwinnen:)
Ik ben bezig met de tuinverlichting . ik heb 3 philips heu lampen ophangen. en een bewegings melder.
Nu is het de bedoeling dat de lampen aan gaan op een dim stand bij een x aantal minuten na zonsondergang . en weer uit gaan bij zondspopgang
bij een beweging dat de lampen feller gaan branden. Tenzij ik in de tuin zit dan wil ik dit handmatig kunnen instellen.
Hebben jullie ideeen hoe ik dit het fijnste kan instellen ?
Groet
Gregor
Dat is allemaal mogelijk in ieder geval.
Hoe zou je Homey willen laten weten dat je in de tuin zit?
Een button of iets?
Ik gebruik zelf virtuele schakelaars, welke bepaalde flows onderbreken die door een sensor worden aangestuurd.
Maar dan heb je je telefoon nodig, en die kán soms wel eens binnen liggen.
Misschien in plaats van een virtual device een flow maken die de gemaakte dim-flows onderbreken als bijvoorbeeld de tuindeur openstaat?
Fijn dat het mogelijk is . Mijn eerste vraag is waar moet ik beginnen . maak ik scenes in de hue app rondom het aan uitgaan en de felle modus . Of maak ik flows in de homey pro ? Ik ga een losse knop kopen hebben jullie aanbevelingen ?
Je kunt prima scenes in de hue app maken en die aan laten sturen via homey.
Losse knop, maakt eigenlijk niet zoveel uit, als ie maar naar homey stuurt.
Nog een alternatief qua knoppen van Marmitek, als je een wat meer traditioneel lijkende schakelaar zoekt. Deze werken samen met de Marmitek app voor Homey.
Je hebt ze ook van het merk Moes (ook in het donkergrijs en met 4 knoppen), echter je weet nooit helemaal zeker of die samenwerken met Homey en zijn iets duurder. Die gebruiken de Tuya Zigbee app voor Homey. In mijn geval (ik heb een 2-knops en 4-knops versie) werkt het in ieder geval wel.