Keuze "Deze flow" werkt niet goed. (Na test in andere situaties wel goed)

Het probleem werd ontdekt toen de middelste Als kaart, ‘Aangezet’ niet meer werkte.
Met de hand daar starten, gaf op de 3 En kaarten plotseling een error melding.
(Om te testen heb ik daar 1 van gedupliceerd)

De bovenste “kleiner dan 10” heeft de tag Helderheid van de keuze “Deze flow”.
Klik je die tag aan dan wordt de tag icoon op “De helderheid veranderd” kaart blauw.
Helaas geeft die juist de error: "Missing token value: trigger::a85666a8-6cf8-4c62-a63a-762057bff157::measure_luminance.

De andere “kleiner dan xx” kaarten hebben de tag Helderheid uit de lijst van "1 Hue outdoor motion sensor 1 … ".
Deze werken wel goed.

Voor mij is het verder geen probleem meer maar op de video de ik zag over de start van de advanced flows was men er juist trots op dat je de bron van een tag kon volgen.

Wat ik mezelf heb aangeleerd is om nooit lokale tags te gebruiken van een / de triggerkaart, omdat dat niet altijd werkt bij mij. Bij jou dus ook niet…

Ik zoek dus mijn apparaat van de triggerkaart op in de lijst met tags. Is echt maar een pietsie meer werk.

Voordeeltje, je kunt de trigger veranderen zonder dat de kaartjes met de tags “unavailable” tags krijgen.

1 Like

Daar ben ik wel een tijd opzoek naar geweest.

Om dit nu uit die video te halen wordt nog wel een klus.

Die verkeerde koppel met dat icoontje dat onterecht blauw kleurt kan weg door de keuze “Deze flow” niet meer in die lijst te zetten.

Ik denk dat het ‘meestal’ prima werkt, maar ik heb te vaak misgegrepen en toen was ik er klaar mee. Heb ook niet echt onderzocht wat er nu van welke app niet werkt of iets, ook helemaal geen zin in, maar voor mij was het onbetrouwbaar. Ik kom er weinig meldingen van tegen, dus het zal wel 1 op zoveel kaartjes zijn die niet werken.
Maar ik ben het dus op de andere manier gaan doen en dat werkt eigenlijk wel altijd.

Maar w8 ff, bij jou is het mss toch iets anders zie ik nu (op de laptop met groter beeld);
Als de Olielamp (middelste kaart) word aangezet, zou het heel goed kunnen dat de Helderheid tag van de ‘Hue outdoor motion sensor’ niet als zodanig beschikbaar is. Dat kun je niet mixen zoals jij nu doet…
De Helderheid tag van de ‘Hue outdoor motion sensor’ zal waarschijnlijk wél beschikbaar zijn als de Hue outdoor motion sensor een trigger stuurt.
Kun je dat testen?

Die koppeling is wel goed, maar dan moet je ook diezelfde kaart als trigger gebruiken vermoed ik. Niet zomaar een ander kaartje.

Het heeft altijd gewerkt.

De helderheid wordt door de sensor om de 5 min gemeten behalve bij grote verschillen, dan eerder.
Die 6 min zijn voor het geval dat overdag geen veranderingen meer zijn.
Dan gaat de verlichting uit als die met de hand of stem is aan gezet.
De olielamp, in de slaapkamer en nog 1 lichtpunt in de woonkamer, gaan aan bij de ochtend routine met Google home.
De helderheid op dat moment bepaald wat de lampen doen. Ze gaan wel altijd even aan.

Moest alleen van een binnen naar een buiten censor gaan.
Bij de ALS kaart is dat van de buiten sensor "1 Hue outdoor motion sensor 1 … ".

Toen pakte ik bij de 3 En kaarten de “Deze flow” voor helderheid. Die staat lekker makkelijk boven aan de lijst.
Klik je de dan bij de 3 En kaarten de tag “Helderheid” aan dan gaat dat icoontje op de ALS kaart blauw worden. Die koppeling zou dus goed moeten zijn.
Je krijg ook nog de tekst “Helderheid” te zien. Alleen het werkt niet.

Klik ik nu bij de 3 En kaarten op die tag “Helderheid” dan krijg ik de volle naam van de sensor te zijn.
Maar geen blauwe icoon bij de Als kaart.

De test En kaart geeft inderdaad nog steeds de error melding en het blauwe icoontje op de Als kaart

Hmm dan weet ik het niet, behalve dat het kaartje van de outdoor sensor een bug bevat of iets…
Zijn alle kaartjes van de Hue (met Hue bridge) app? Dan zou je deze case eens bij Athom neer kunnen leggen, ze hebben nl. ook de Hue app in beheer.

Op jouw idee even 2 tests gedaan.

Homewizard socked op verandering vermogen en Hue G10 lamp op verandering dim niveau,
Beide doen het wel met “Deze flow” keuze.

Dat melden blijf ik lastig vinden.

Het probleem is door Team Athom opgelost.

Moest even de Hue outdoor motion sensor deleten en weer invoeren.

Kan nu ook hier voor Helderheid kiezen voor “Deze flow”.