Ketelschakelaar z-wave

Fgs—222 toegepast.

is dit niks?

Werkt prima en compatible met Homey

Ziet er prima uit!

Ik heb geen thermostaat meer in huis. Voor mij werkt dit dan niet.

@Eternity, Ik vind dit erg interessant en zou graag willen begrijpen hoe je de hardware precies hebt aangesloten en hoe je de verwarming via Homey precies bedient. Ik zou het waarderen als je dat meer in detail zou willen uitleggen. Eventueel in PB.
Mvg
Simon

Het relais schakelde de ketel aan/uit (geen opentherm). Dat relais werd een FGS-222 van Fibaro. Ik gebruikte flows om de ketel aan/uit te zetten afhankelijk van de warmtevraag. Per kamer was er een Eurotronic Spirit thermostaatkraan of NEO powerplug op de vloerverwarming pomp.

Werkte prima, maar niet tot volle tevredenheid. Met name de spirit kranen waren matig. Ben overgestapt op Plugwise systeem.

(korte reactie, ben onderweg.)

Bedankt voor de reactie :). Na een gesprek met Robbshop gisteren heb ik een plugwise Anna gekocht ter vervanging van mijn bedraadde kamer thermostaat. Dat moet een goede oplossing zijn voor nu en dan kan ik altijd uibouwen met zone regeling via een plugwise adam + kranen.

Mooi!

Na wat opstart problemen werkt Plugwise nu bij mij goed. Wilde een autonoom systeem, bedienbaar per kamer. Dat is gelukt. Kost wat, heb je wat.

Dat wil ik op termijn ook. Betaalt zich wel terug hier omdat ik niet ben aangesloten op het gasnet en soms maar een kamer hoef te verwarmen overdag. Inmiddels is Anna in gebruik en werkt via plugwise app en Homey app. Is precies wat ik zocht.

1 Like