Sinds vorig jaar april heb ik een Homey P1 dongle aangesloten op mijn slimme meter.
Deze houdt keurig alle verbruik etc. bij, dus daarover ben ik tevreden.
Nu heb ik kwartierwaarden van de geïmporteerde, geëxporteerde en verbruikte hoeveelheid elektra nodig van het afgelopen jaar in csv-formaat.
Ik heb via fora ontdekt dat deze waarden te downloaden zijn via Insights in de (web)app (ik heb een pro abonnement), maar helaas niet per kwartier.
Volgens mij zou dit wel kunnen als je een Homey Pro hebt, klopt dat?
Dan nu de voor mij cruciale vraag: kan de Homey Pro de geschiedenis/het archief van tenminste een jaar uitlezen en vervolgens exporteren als kwartierwaarden naar een csv-bestand?
Het maakt niet uit of je Cloud of Pro gebruikt. Homey slaat geen kwartier waarden op v.z.i.w (alleen per uur als je “Deze week” selecteert als bereik or per 5 minuten als je “Afgelopen 24 uur” selecteert)
Hoewel Homey de gegevens (bijna) met een hoge frequentie uitleest, wordt dit detail van gegevens niet bewaard. Wanneer je naar Insights gaat kijken, zul je merken dat, hoe langer de periode waarover je kijkt, hoe minder gedetailleerd deze gegevens zijn. De ingelezen gegevens worden systematisch uitgemiddeld om zo gegevens over langer periodes kunnen te bewaren.
Wat wel kan is dat je een flow maakt waarbij om het kwartier de gemeten waardes worden uitgeschreven naar een bestand. Daardoor heb je nu niet het detail van het voorbije jaar, maar heb je volgend jaar wel het detail van dit jaar.
Je kan het inderdaad ook uitschrijven naar bijvoorbeeld een Google Sheet met de Google Sheets app. Deze werkt ook op Homey Cloud, hier heb je dus geen Homey Pro voor nodig.