KAKU WST-8800: Homey reageert niet op UIT signaal (wel op AAN signaal)

Ik heb een KAKU wandschakelaar WST-8800, enkele knop, instelbaar met twee van die wieltjes om A1, B2, C3 etc te configureren.

Het lukt mij niet deze volledig in Homey Pro 2023 te integreren. Het AAN signaal wordt wel gezien; het UIT signaal wordt niet gezien. Sterker nog, het UIT signaal wordt afgehandeld als een AAN signaal.

Ik heb dit geconstateerd door middel van twee flows: eentje die op AAN zou moeten reageren en eentje die op UIT zou moeten reageren.

De KAKU ontvangers die rechtstreeks met de WST-8800 zijn gekoppeld, reageren correct op het UIT signaal.

Ik heb het volgende geprobeerd zonder het gewenste resultaat:

*) reset Homey Pro
*) PTP Homey Pro (> 10 minuten zonder spanning)
*) nieuwe batterij in de WST-8800
*) WST-8800 aangemeld bij een KAKU repeater
*) WST-8800 geconfigureerd voor een andere code (en daarmee ontkoppeld van actieve ontvangers)

Heeft iemand nog ideeen hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Frank

ik denk dat je het andersom bedoelt:
Homey reageert niet op UIT signaal van KAKU WST-8800

De WST-8800 is immers een zender en geen ontvanger.

̶D̶a̶t̶ ̶i̶s̶ ̶d̶e̶ ̶o̶u̶d̶e̶ ̶s̶e̶r̶i̶e̶ ̶K̶A̶K̶U̶ ̶d̶i̶e̶ ̶i̶s̶ ̶d̶e̶n̶k̶ ̶i̶k̶ ̶m̶e̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶1̶5̶ ̶j̶a̶a̶r̶ ̶o̶u̶d̶.̶ ̶ ̶D̶i̶e̶ ̶i̶s̶ ̶N̶i̶e̶t̶ ̶o̶n̶d̶e̶r̶s̶t̶e̶u̶n̶d̶ ̶i̶n̶ ̶d̶e̶ ̶h̶u̶i̶d̶i̶g̶e̶ ̶a̶p̶p̶ ̶e̶n̶ ̶d̶a̶t̶ ̶k̶a̶n̶ ̶a̶l̶l̶e̶e̶n̶ ̶m̶w̶t̶ ̶H̶o̶m̶e̶y̶ ̶g̶a̶a̶n̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶a̶l̶s̶ ̶i̶e̶m̶a̶n̶d̶ ̶e̶e̶n̶ ̶a̶p̶p̶ ̶e̶r̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶m̶a̶a̶k̶.̶
̶
̶D̶e̶ ̶H̶o̶m̶e̶y̶ ̶a̶p̶p̶ ̶o̶n̶d̶e̶r̶s̶t̶e̶u̶n̶d̶ ̶a̶l̶l̶e̶e̶n̶ ̶d̶e̶ ̶n̶i̶e̶u̶w̶ ̶s̶e̶r̶i̶e̶ ̶b̶e̶g̶i̶n̶n̶e̶n̶d̶ ̶m̶e̶t̶ ̶A̶ ̶v̶a̶n̶ ̶a̶u̶t̶o̶m̶a̶t̶i̶s̶c̶h̶e̶ ̶c̶o̶d̶e̶r̶i̶n̶g̶e̶n̶.

Sorry gemist dat de app al een tijdje ook de oude codewheel generatie ondersteund.

Dan zou ik contact opnemen met de ontwikkelaar via de support link

Ja, de titel was wat slordig gekozen. Ik heb het aangepast.

Frank

Oud is de schakelaar zeker.

Hij staat echter wel in de lijst van devices in de Trust Smart Home app:

Ik had daarmee de (onterechte?) hoop dat deze app die devices dan ook ondersteunt.

Frank

1 Like

Sorry zie edit

De KAKU-app kent maar één trigger kaartje.

Geen idee wat je met ‘status’ kunt doen.

1 Like

Ik heb de keuze tussen ON en OFF:

Het leek mij dat “Button ON is pressed” dat het AAN signaal is ontvangen en dat "Button OFF" betekent dat het UIT signaal is ontvangen.

Frank

Ik heb die support link gevonden en zal contact opnemen met de ontwikkelaar (dat lijkt Athom zelf te zijn).

Frank

Probeer eens een kortere afstand tussen Homey en de WST-8800.

1 Like

Ik zou ook verwachten dat eea werkt zoals je beschrijft.

Misschien komt er een bruikbare tag beschikbaar als je deze trigger gebruikt?

Frank heeft geen Aqara … maar een KAKU de Trigger die je geeft is alleen bij enkele specifieke merken/modellen beschikbaar.

Dat had ik wel door. Maar ik heb geen WST-8080, dus heb ik één van mijn schakelaars gebruikt om te laten zien hoe je een eventuele tag kan vinden.

Dat is helemaal correct.

Probeer hem anders eens te installeren als een andere soortgelijke zender, bv de WST-8700 of KCT-510.

1 Like

Ik zie geen additionele tag die mij verder zouden kunnen helpen.

Frank

Ik heb dat geprobeerd te ondervangen door de WST8800 aan te melden bij mijn KAKU repeater. Deze hangt halverwege mijn schakelaar en de Homey. Die repeater werkt goed met andere schakelaars die nog een verdieping lager zitten.

Daarnaast: het UIT signaal van de schakelaar komt blijkbaar wel door: de Homey reageert maar op de verkeerde manier.

Frank

Die hebben beide hetzelfde probleem: “knop AAN → trigger AAN” en “knop UIT → trigger AAN.”

Frank

Ik heb het zelfde probleem met de WST-8700!!!
Ik heb al eens twee keer eerder gemerkt dat bij een update van de app de AAN en UIT waren omgedraaid. Dit is nog gekker. Kennelijk zit het toch niet helemaal lekker.

Dan ligt het in ieder geval niet aan mijn/onze individuele configuraties.

Ik maak een bug report.

Frank

1 Like