Jaloezieen Slim maken

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het slim maken van jaloezieen?

Ik kom telkens uit op de Somfy 50 Tilt RTS. Ik zie niet veel alternatieven.
Graag zou ik ze voorzien van een accu en zonepaneeltje.

Alvast bedankt.

Wil je de jaloezieen alleen kantelen of ook optrekken?
Hebben de jaloezieen een roede (stangetje) om te kantelen?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

@Amersfoort alleen kantelen is genoeg. De jaloezieën zijn met touw.

Er zijn diverse systemen die werken op basis van het vervangen van een roede. Als alternatief kun je ook in de bovenbak van jaloezie een motor doen, maar dan kunnen de lamellen van de jaloezie niet te klein zijn. Het merk Zemismart heeft wellicht een oplossing.

Ik heb een tweetal iBlinds in mijn (houten) jalozieën ingebouwd en ben er behoorlijk tevreden over. Ook qua prijs vond ik het nog wel te doen.

Heel af en toe reageren ze niet meer maar even de spanning eraf en erop en het werkt weer (heb de accu niet aangesloten en ze direct van een usb voeding van spanning voorzien)

zie hier voor meer info: https://myiblinds.com/

Ik heb vorige week mijn jaloezieen elektrische gemaakt met een tuya Am43 module.

Ik heb het asje van de motor rechtstreeks in de haaks overbrenging van het kantelen gemaakt dit kwam allemaal heel mooi uit.

Wij hebben zelf jaloezieen van 50mm breed dus alle ruimte boven in de bak.

https://a.aliexpress.com/_EHwMG21

Bedankt voor de tips.

Om ze iedere keer weer los te halen wanneer ze niet reageren, dat wordt best vervelend met een accu. Dus de iblinds vallen helaas af.
Ik denk dat ik voor de Somfy ga, hier kan alleen geen zonnepaneel op aangesloten worden.

Welke versie heb je eigenlijk? Ik zie dat ze nu op V3 zitten.

Ik heb de V3.

Probleem is minder groot dan het lijkt hoor… Heb ze nu ruim 3 jaar en heb er 2x even de spanning even af moeten halen. Na de 1e keer heb ik de accu er tussen uit gehaald en hoef ik alleen maar de usb kabel (aansluitpunt maak je op de plaats waar de touwtjes nu uit de behuizing komen, zit een nette aansluiting bij de bestelling) even van de lader los te halen en klaar is klara…

Ik heb ook een tweetal Iblinds motoren in gebruik en voorzien van accu’s in de bovenbak. Ze hebben bij mij nog nooit gehaperd en in de ruim anderhalf jaar dat ik ze in gebruik heb pas twee keer op hoeven laden. Dat kan gewoon via een lange usb kabel zonder dat je iets hoeft te demonteren.

1 Like

Is het aansturen via Homey ook gelukt? Welke app gebruik je hiervoor. Ik heb dit een tijdje geleden bekeken maar er was nog geen juiste ondersteuning. Alvast bedankt!

Ik heb er 2 via de Tuya Zigbee App en 2 via een eigen app omdat die 2 nog geen ondersteuning hebben via de tuya app.

1 Like