Jaloezieën Luxaflex/Somfy/Andere?

Hallo,

Ik ben me aan het orienteren op jaloezieën voor binnenshuis.
Ik twijfel tussen Somfy RTS(IO helaas niet mogelijk icm met Homey) en Luxaflex Powerview.

Van Somfy RTS weet ik dat het werkt met Homey, maar dat Somfy geen zogenaamde terugkoppeling kan geven. Ik kan niet achterhalen of de Luxaflex Powerview wel terugkoppeling kan geven over bijvoorbeeld de ingenomen positie?

Tevens vraag ik me af wat beter ondersteunt wordt door Homey? Ik zag bij het zoeken op Luxaflex Powerview op dit forum vrij weinig berichten voorbij komen. De vraag is dan, werkt het zo goed of heeft niemand het?

Misschien zijn er nog andere opties die ik nog niet gezien heb, dan zijn die natuurlijk ook welkom.
Het liefst neem ik jaloezieën die een terugkoppeling kunnen geven en werken met de homey.

Hoi Wouter,
Eerst had ik die terugkoppeling ook hoog op mijn wenslijstje, maar al doende mis ik het niet meer.
Punt is dat je met de Somfy drie opties hebt: geheel omlaag, omlaag naar een MY stand en omhoog. Het omhoog commando kan je geven onafhankelijk van de stand van de jaloezieën. In de praktijk hebben we de schermen bij mij thuis vaak helemaal naar beneden danwel naar een bepaald punt. Twee opties dus maar. Daarmee is het maken van een flow redelijk straight forward.
Succes met de keuze!

Hier goede ervaringen met Powerview. Start scènes via Fibaro dimmers.

Oke, maar daarmee bedoel je dat je via Homey niet kunt zeggen, kantel ze voor maar 10% en een andere flow kantel ze voor 20% en haal ze gedeeltelijk op?

Mijn schermen hebben geen kantel functie, alleen up & down. Maar correct, ik kan niet specificeren hoeveel omhoog of omlaag. Ik kan alleen het commande omhoog, omlaag of MY (een vooraf gespecificeerde positie) geven. Alle drie onafhankelijk van de huidige stand. Ik heb dus drie action flows.

Oké goed om te weten.
Dit zal dan denk ik wel komen door de beperkingen in de Homey somfy applicatie lijkt mij?

Technisch gezien zou het wel moeten kunnen.

Zijn verschillende standen wel mogelijk bij de powerview zoals hierboven beschreven?

Met powerview heb ik helaas geen ervaringen. Nog even terugkomend op de ‘beperkingen’, ik geloof dat dat puur de somfy RTS bediening is. Als je met de afstandsbediening aangeeft dat het scherm moet uitrollen dan begint de motor te draaien. Deze stopt als je op stop drukt, danwel als het scherm volledig is uitgerold. Meer niet. Je zou nog kunnen overwegen om in een flow dit na te bootsen: start uitrollen en met een delay van een aantal seconden het stop signaal versturen. Vergt het timen van het uitrollen. In de configuratie van de Somfy RTS app zie ik overigens inderdaad dat er ook een optie is om schermen met kantel functie te bedienen. Succes!

Ik ben idd ook benieuwd of er nog meer opties zijn naast Somfy en Luxaflex?