Ik heb verschillende advance flows.
Dit omdat ik met verschillende inputs (ALS) werk.
Maar deze advance flows werken niet in de iOS app homey {blijkbaar enkel de flow}
Hoe kan ik deze toch laten werken in iOS app homey.
bv deze flow
Advanced flows kun je alleen maken en bewerken in een browser. Dus niet in je IOS Homey app.
Zowel de Advanced Flows als de Standard Flows werken op Homey .
Via de homey web app kan je op de ipad wel advanced flows bekijken, wijzigen en starten
Tips:
Menu selecteren: houd 1vinger ergens op het scherm waar niets staat, dan met een andere vinger op het menu klikken. (Werkt 100%)
Verbindingen maken: selecteer eerst een card, dan ontwtaat het verbindingsbolletje. Dat dan even ingedrukt houden en vervolgens wegslepen. Dan volgt het “draadje”
Deze flow bedienen houdt in de buitenverlichting handmatig aan- of uitzetten?
Het makkelijkst is dan met de app homekitty de buitenverlichting te kopiëren naar Apple’s homekit. Dan kun je de buitenverlichting toevoegen als widget en dus bedienen door vanaf het hoofdscherm naar rechts te swipen
PS je hebt voor homekit wel iets nodig dat als hub kan dienen: een AppleTV of HomePod
Het enige wat deze flow doet is het apparaat ‘buitenverlichting’ (onder voorwaarden) aan- of uitzetten. Een apparaat aan of uitzetten kan ook via het apparatentabblad, via een dashboard of via het hometabblad nadat het apparaat favoriet gemaakt is. Maar dan moet je wel de Homey app openen.
Of je voegt het apparaat toe aan HomeKit en voegt het toe aan Apple’s widget’s scherm.
Dan hoef je de Homey app niet te openen
Is het misschien ook mogelijk om een flow te maken om de buitenverlichting aan en uit te sturen.
(buitenverlichting word dan wel op 2 plaatsen aan/uit gestuurd)
Deze kunnen we dan wel bedienen bij iOS favoriete flow en er een Siri opdracht van maken.
OF
Kunnen we een flow maken om de advance flow te starten (in de plc wereld noemt men dat een merker)
Iemand ervaring mee of een oplossing.
Alle hulp is welkom.
Is je vorige vraag nu opgelost, zo ja hoe dan? Misschien dat ik dan je nieuwe vraag ook beter begrijp😁 .
Heb je het start icon al gevonden in de advanced flow? Dan zet je die in je bestaande flow erbij.
Om je flow een naam te kunnen geven zul je de flow voor aanzetten en voor uitzetten (waarschijnlijk) op een aparte canvas moeten zetten. Anders heb je twee startknoppen op één canvas en dus dezelfde naam.
Beste RB bedankt voor je input.
Het gaat hier over dezelfde vraag.
Ik heb een advance flow (die werkt) en graag wil ik deze graag;
kunnen bedienen op homey app iOS
snelkoppeling in favorieten flows
Siri laten uitvoeren (opdrachten werkt met flows).
Daarom zoek ik een methode om deze advance flow (eerste bericht) ook te kunnen bedienen met een flow.
Als ik het goed begrijp stel je voor om 2 advance flows te maken;
nl; 1 voor aanzetten buitenverlichting en 1 voor uitzetten buitenverlichting.
Ja, dat is het start icon. Die moet je nog even verbinden met “Zet aan”.
Vervolgens kun je flow als favoriet instellen.
NB: Homey gebruikt onduidelijke termen. Als je een nieuwe Advanced Flow aanmaakt, open zich een tekenscherm waar op je een of meer flows kunt maken. Vervolgens kun je dat scherm opslaan onder een naam, die je ook als favoriet kunt instellen. Dan is het wel zo handig als één scherm maar één flow bevat, omdat je anders niet weet welke flow uitgevoerd wordt als je de naam van het scherm opgeeft.