Activeren Advanced Flow via Android

Afgelopen week aan de slag gegaan met advanced flows. Mooi hulpmiddel om wat complexere flows te maken. Advanced flows kan men, logischerwijze alleen maken in de PC of Mac omgeving. Wat mij echter wel verbaast is het feit dat het niet mogelijk is een advanced flow te activeren of te de-activeren in de Android-omgeving. Daarnaast verbaast het mij dat grote delen van de web-omgeving, sinds lange tijd, under-construction staan en dit nog steeds niet is opgepakt.

Je kunt een advanced flow aan of uitzetten via je mobiel.

Een advanced flow starten kan ook, dan moet je wel een ā€˜startā€™ tag aanmaken.

SchermĀ­afbeelding 2022-11-08 om 12.18.33

Bedankt voor jouw reactie Sjoerd. Bij een normale flow, kan ik via het tandwieltje rechtsboven de Flow aan of uitzetten. Datzelfde tandwieltje staat ook bij de Advanced Flow in de Android-omgeving, alleen kan ik het daar niet aan of uitzetten. Dit gebruik ik vaak om lopende flows opnieuw te bouwen en even uit te schakelen. Ik neem aan dat de startknop gebruikt wordt om een advanced flow te starten vanuit een andere flow. Of heb ik dat mis?

Ik kan hem gewoon via de mobiele app disabelen hoor. Het slaat het alleen gelijk op en je hoeft niet op het Vtje te drukken,

2 Likes

Dat kun je beter aan de makers vragen:

Inderdaad, maar mijn mening hadden ze dit beter weg kunnen halen, of pas plaatsen als ze een datum hebben.

Of als je de flow vanaf je mobiel wil starten. Dan kun je op ā€˜Playā€™ knop van de flow drukken.

Sjoerd, ik denk dat ik niet heel duidelijk was. Ik start bijvoorbeeld een flow waarbij de als-kaart checkt of het een bepaalde tijd is. Als die tijd bereikt is voert die flow een aantal acties uit. Als ik echter, voor langere tijd, niet thuis ben wordt deze flow gedeactiveerd en wordt er een andere flow uitgevoerd. Als ik dan weer thuis ben wordt op basis van het feit dat ik weer thuis ben de uitflow weer gedeactiveerd en de huisflow weer geactiveerd. Ik zie nog niet hoe ik dat kan oplossen via de Start-knop. Soms ben ik niet thuis en wil ik handmatig via android bepaalde flows uitschakelen. Dat kan via het tandwieltje wel bij de normale flows, maar niet bij de advanced flows.

Ja we zien beide iets anders onder ā€˜startā€™ denk ik :slight_smile: Ik dacht dat je de flow vanaf je mobiel wil kunnen laten starten en dan ook direct uitvoeren.

Maar de flow aan/uit zetten kun je door middel van tandwiel zoals @Jero ook al zeiā€¦? Heb je wel de tandwiel als je de advancedflow opent op je mobiel? En zo ja, wat krijg je als je erop klikt? Dit gaat namelijk op dezelfde manier als bij de normale flows.

Eigenlijk moet je dan je flows nog slimmer maken i.p.v. aan/uit zetten :stuck_out_tongue_winking_eye: :wink:

Sjoerd, Als ik de Advanced Flow open via Android, dan krijg ik direct een scherm te zien dat zegt ā€œOm deze Flow te bewerken ga naar Homey Web App ā€œ, maar krijg de Flow niet te zien. Het tandwieltje is wel zichtbaar maar niet highlighted en geeft ook geen reactie als ik daarop druk. Ik zie nu dat dit wel werkt onder Android 12 (telefoon) , maar niet via Android 11 op mijn tablet.

Ah dan zal het idd aan de Android versie liggenā€¦ Weinig aan te doen denk ik.

Je kan eventueel via https://my.homey.app inloggen via browser. Klikt niet helemaal lekker, maar lukt uiteindelijk wel op die manier.

Ok Sjoerd, bedankt voor het meedenken. Ik zal het Android-probleem wel even melden bij support. Misschien dat zij er iets mee kunnen. :wink:

1 Like

Je kunt dit doen door een variabele toe te voegen ja/nee en deze op de mobiel te bewerken. doe ik nu b.v. met het gardena sproei spul wat op tijd loopt maar in de winter staat de variabele ā€œGardena mag aanā€ op Nee.

Als in je flows op Android wilt uitschakelen of aanzetten kan je effe op flow blijven drukken.
Dan krijg je een menu waar je hem kan uitschakelen/activeren.