Ik heb een advanced flow om mijn airco in de woonkamer aan te sturen. Daarvoor zijn drie variabelen van belang. Woonk airco doel (23.5), woonk airco doel min (21.5) en Woonk airco doel max (25.5). Op de een of ander manier wordt de variabele Woonk airco doel (23.5) overschreven door de woonk airco doel min of de woonk airco doel max waarde. Dat gebeurd niet in de airco control flow maar moet in een andere (advanced) flow gebeuren. Is er een mogelijkheid om te zien in welke flows een bepaalde variabele wordt gebruikt?
Ik voorzag dergelijk problemen en heb een codering opgenomen in de namen van mijn flows en variabelen. Ik geef ze beide een naam met bv aa_ of bb_ ervoor.
Gebruik ik een varabele in meerdere flows dan krijgt óf die flow ook aa_ voor de naam, of als deze ook andere variabelen gebruikt ab_ waarbij de andere variabelen bb_ voor de naam krijgen. Gebruik ik die variabelen ook weer in andere flows dan wordt dat bc_ etc.
Tot nu toe werkt dat heel behoorlijk…
In theorie kan ik nog doorgaan met abc_ bcf_ etc…
Bedankt voor de tip. Ziet er veelbelovend uit.
maar als ik al “Object type” variables selecteer en bij “Filter” de naam van de variabele waar zie ik dan de flownamen?
Je hangt er een tijdlijn notificatie achter, verbind de kaartjes, en selecteer dan de flow tag “result” of iets wat er op lijkt.
Of, als je rechtsklikt op de D.C. flowkaart, en dan “Test vanaf hier” kiest, kun je (een deel van) de resultaten meteen zien, door op de lichtblauwe lijn onderin de flowkaart te klikken (of ‘hoveren’).
(de *
in power* is een wildcard, en matcht met willekeurige tekst.
Zo kun je zoeken op het 1e gedeelte van variabelenamen.)
Bedankt voor de uitleg. Het is gelukt!