Inventum Modul-Air aansturing

Hi,

Ik heb een vraag of het al iemand gelukt is om de Inventum modul-air warmtepomp aan te sturen via de homey.
Ik ben in contact geweest met inventum maar die geven aan dat er op dit moment geen concrete zaken op de plank liggen om de inventum te schakelen via slimme aansturing.

Zelf zat ik te denken om het boiler vat te verwarmen bij voldoende energieopwekking door de zonnepanelen. Dit heb ik met een tijdslot gedaan in de modul-air dat om 12:00 de opwarming van de boiler gebeurt.
Waar ik nu aan zit te denken is dat als de zon schijnt in de winter om dan de temperatuur hoger te zetten zodanig dat de opgewekte energie nuttig wordt gebruikt om het huis te verwarmen.
Echter ik heb geen idee hoe. Zelf denk ik aan de thermostaat sturing.

Hamvraag is dan ook voor me wie weet hoe de inventum thermostaat zo te sturen uit de homey (of via koppelapparatuur) dat als de panelen te veel opwekken in de winter de thermostaat hoger gaat.

Onderstaand de componenten die ertussen zitten en dan is de ronde schijf degene die richting cv gaat.

Iemand al zoiets gebouwd en geprogrammeerd?

Bijvoorbaat dank.

1 Like

Ik heb dezelfde vraag. Heb vooral interesse in aansturing van de bijbehorende boiler op basis van negatieve elektriciteitsprijzen.

1 Like

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

De inventum icm met deze software versie https://downloads.inventum.com/wp-content/uploads/2024/02/Software-release-Modul-AIR-31-01-2024-1.zip kun je de boiler sturen met opwarmen.
Ik heb bijvoorbeeld tussen 12 en 16 uur de meeste opbrengst en dan laat ik de boiler aangaan door de inventum software.