Insteltijd IKEA Trädfri bewegingssensor

Hallo ik heb in mijn gang drie sensors (laatste IKEA model) welke perfect werken in de flow als er eentje wordt geactiveerd.
Alleen krijg ik de AAN-tijd niet lager dan 3 minuten; ondanks ik in de flow 1 minuut inactiviteit alles uit heb staan.
Weten jullie soms raad?
Dank bij voorbaat en Mvg,
Stephan

Kun je de flow / screenshot er even bijdoen?
Het is waarschijnlijk een menselijke fout :wink:

Waasrschijnlijk staat de inactiviteit van de sensors op 3 min. Door deze tijd korter te zetten zal ook je zone tijd korter worden. Kijk in de advanced settings van de sensors.

1 Like

Nerd mode: Iets anders, de eindtijd van de 2e conditie moet inclusief de vertragingstijd zijn, dus 18:00 - 09:04 (4 minuten, want 3 min. van de sensor + 1 min. van de zone inactief kaart);
Anders wordt de lamp nooit uitgezet als de zone om 9:00 actief werd.

Maar ik zou deze kaart helemaal vervangen door bijv: EN “lamp gang is aan”.
En de eerste zou ik vervangen door EN “het is nacht”, deze kaart volgt de zon op/onder tijden.
(De “het is nacht” kaart is de “het is dag” kaart omgedraaid)

1 Like

Hoi even nagezien en nergens in de advanced settings een mogelijkheid om de tijd te veranderen.
Alvast bedankt.

Hoi Peter; ik zal de veranderingen doorvoeren maar mijn brandtijd van de lamp wordt hier niet minder door; en dit is nu juist het probleem :smile:

Ik snap je probleem met de brandtijd vd lamp, vandaar dat ik er ‘nerd mode’ bij vermeldde, omdat ik nog wat andere ‘verbeterpuntjes’ zag. Al kun je meestal op meerdere manieren hetzelfde doel bereiken.

Nu inhoudelijk, zit er op de sensor zelf geen instel’schroefje’? Het lijkt van niet.
Ik kan bij de documentatie niets vinden, behalve dit statement

Screenshot from 2024-02-02 00-14-59

.

Om de lamp eerder dan na 3 minuten uit te laten gaan, kun je met een timer oplossen. Of beter, andere sensors kopen :thinking: :crazy_face: :wink:

Dit is nog altijd mijn favoriete manier om een lamp redelijk snel uit te laten gaan, maar toch nooit in het donker komen te staan:

Goedemorgen Peter;
Dank je voor de voorbeelden en we zullen ze zeker uitproberen.
Grtz Stephan.

1 Like

Het zou er toch echt bij moeten staan :slight_smile:

1 Like

Hoi Linden;
Bedankt maar volgens mij heb je een ander type daar bij mij de
firmwareversie 2.0.22 / Product ID TRADFRI motion sensor is
Grtz Stephan

Welk model heb jij dan ?,want de firmware versie zegt niet alles over het model :see_no_evil:en misschien moet die van jou wel geupdate worden via een IKEA hub.(ik heb hem zo gekocht)

Oke; Linden we zullen het proberen
Grtz Stephan

Hmmm, ik geloof niet dat firmware ooit ‘naar beneden’ geüpdatet wordt van 2.0.22 (Stefan) naar 1.0.57 (Linden) :blush:

Op de Ikea site worden verschillende bewegingsensors verkocht
Jullie hebben niet dezelfde zie ik net;

Stefan heeft deze:

Linden heeft deze:

.
@Stephan_Smet , ben bang dat de aan-tijd van jouw sensors gewoon niet instelbaar is. Omruilen maar :wink:

1 Like

Fantastisch Peter; dat is het verschil :slight_smile:
Bij een volgende uitbreiding vervangen we de bewegingssensoren.
Bedankt allemaal voor jullie advies.
Grtz Stephan

1 Like