Ikea bewegingssensor en spot

Hallo

Ik heb voor de wc een ikea bewegingssensor en een Ikea spot gekocht.

Hier is een flow opgebouwd, met als bewegingssensor aangaat, dan lamp aan voor 5 minuten.

Na 5 minuten gaat de lamp inderdaad uit, maar als je dan gelijk weer de beweging sensor wilt activeren, gaat de lamp random aan/uit. Of even een paar seconden aan.

Mocht er een tijd geen beweging zijn gezien, dan gedraagt de bewegingssensor normaal.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de sensor/lamp niet het random aan/uit gedrag laat zien, maar gewoon opnieuw 5 minuten aanblijft.

Als je je flow deelt kunnen we meekijken.

Zoek eens op “zone activity” dat is een eenvoudige manier om het werkend te krijgen. (Is homey functionaliteit dus geen app voor nodig)

ik heb beiden geprobeerd, maar beiden hebben het zelfde resultaat

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Het probleem is, dat een ‘wait 5 minutes’-card niet gestopt kan worden.

Stel je ‘blind-time’ van je bewegingsmelder is 1 minuut: na 1 minuut kan nieuwe beweging worden waargenomen.

Stel om 0:00 eerste beweging en om 1:15 tweede beweging.

Dan gaat om 5:00 het licht uit (eerste beweging). Na ‘wapperen ‘ gaat het licht aan om 5:10.

Om 6:15 gaat het licht opnieuw uit (5 minuten na tweede beweging) Enz. enz.

Je hebt dus een timer nodig die gestopt kan worden

Dit al gedaan?

Dit is voor mij de best werkende manier