Ikea trådfri remote opent aqara gordijnen

Hoi community,

Ik heb vandaag die ronde ikea trådfri afstandsbediening toegevoegd aan homey en hier wat flows voor gemaakt voor de slaapkamer lamp.
Echter!, als ik de aan/uit knop indruk op de afstandsbediening, dan gaan de aqara gordijnen ook open of dicht. Maar ik heb alleen flows ingesteld voor de slaapkamer lamp en verder niks!

Heeft iemand hier ook problemen mee of weet iemand de oplossing hiervoor?

Gr Michael

Je hebt je Flows niet gedeeld,
maar ik geloof dat je zover wel bent en dat gecontroleerd hebt.

Heb je met de lamp of de gordijnen ook een directe koppeling gemaakt tussen deze of een andere afstandsbediening?

Zoals hier beschreven:

Een dergelijke koppeling die alleen heel dicht bij (10 cm?) zou moeten werken heb ik wel eens op ~ 2 meter afstand toch per ongeluk gemaakt.

Wil je voor test de Homey uitschakelen (stroomloos maken) en dan testen met die afstandsbediening.
Als het dan nog steeds voorkomt dat de gordijnen open gaan is het geen Flow :wink:

Je zou dan de AB en de Aqara gordijnen nogmaals kunnen resetten (AB is het 4 x knopje drukken binnen 2 seconden geloof ik) en opnieuw met Homey koppelen.

Als het dan nog steeds voorkomt dat de gordijnen open gaan graag melden bij Athom support.
Ik weet dat er verschillende IKEA AB’s geen uniek Groeps ID (of Zone ID of zo) gebruiken na een reset.

Hi bedankt voor je reactie.
Na het resetten helaas nog steeds hetzelfde probleem. Gordijnen gaan weer open of dicht na het drukken op de aan/uit knop.
Ga athom nu wel even contacten in de hoop dat zij daar een aanpassing voor kunnen maken.