Hallo, Ik heb ikea lampen en schakelaars gekoppeld aan mijn Homey Pro 2026. De lampen reageren met de app direct en kan ze echt snel aan/uit zetten. Maar met de afstandbediening is het een andere verhaal. Hier reageert het soms direct, vaak na ongeveer 6-8s of gewoon helmaal niet. Heb een advanced flow gemaakt met notificatie erbij en de notificatie komt gelijk met de lamp, dus ook zo wisselend. Alles zat eerst op mijn dirigera en daar werkte de afstandbedieningen gewoon snel en goed. Heb de dirigera en wifi uitgezet maar het blijft allemaal hetzelfde. iemand een idee waar ik het in moet zoeken?
Heb je andere ZigBee gateways (Hue bridge, Aqara hub, Tuya MultiMode, etc.)? Als je een andere ZigBee gateway hebt, kunnen deze storen met het Homey ZigBee netwerk als deze op hetzelfde kanaal staan. Het ZigBee kanaal van Homey kan je hier veranderen:
Zat op kanaal 20. Na wat keer resetten van zigbee radio en testen uiteindelijk op kanaal 25 uitgekomen en moet zeggen dat dit er hoopvol uit ziet. Vanavond even met verder stoeien. Thx voor de snelle response.