Ikea Tradfri Fyrtur problemen

Hoi Iedereen,

Ik ben een nieuwe Homey pro gebruiker en ik ben er al lekker mee aan het spelen.
Ik heb een Ikea Fyrtur gekoppeld zonder de Ikea hub, dit werkt echt perfect.
Tot dat de homey wordt herstart, hierna reageert de Fyrtur rolgordijnen op geen enkel commando. niet via spraak en niet via de afstandsbediening.
De enige oplossing is dan om de fyrtur uit Homey te verwijderen en opnieuw te koppelen, hierna werkt hij weer fantastisch. Ik heb ook G10 Spots van ikea, en die blijven wel werken na een herstart van homey.
Het lijkt dus echt puur in het rolgordijn te zitten, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen.

Heeft iemand een idee en kan mij hierbij helpen?
Alvast heel erg bedankt!

Ik heb de zelfde ikea rolgordijnen en inderdaad je moet om de zoveel tijd de ikea Homey app opnieuw opstarten. Om ze werkent te houden. En soms zelf batterij er uit en dan weer erin. Dan calibreert die weer dus ik heb een standaart flow voor het opnieuw afstellen.
Heb je wel voldoende zigbee routers?
Zo rechtstreeks op homey
is misschien ook niet goed?

Voor de rest ben ik best tevreden met die rollers. Wel heb ik er een bak omheen gebouwd om het af te maken.

Ik gebruik niet de Ikea app, het rolgordijn heb ik verbonden met Homey, de afstand tussen Homey en het rolgordijn is zoon anderhalf a 2 meter. in de kamer zit wel een zigbee router (ook van Ikea)
De reden dat hij direct op Homey zit is omdat de hub bij Ikea momenteel niet te koop is.

Ik ben wel even nieuwsgierig naar je flows, als ik hem wil afstellen dan moet ik hem eerst naar de juiste lengte zetten en dan 2 keer op een fysieke knop op het rolgordijn drukken. dan onthoud hij de maximale afstand.

Batterij eruit en erin heb ik geprobeerd maar helaas zonder succes, als homey herstart of update dan moet ik het rolgordijn verwijderen en opnieuw toevoegen wat best wel vervelend is.

Misschien spraak verwarring ik bedoelde ook de Homey ikea app die heb je toch wel gebruikt? Toch niet als losse zigbee apparaat dat geeft zoiezo problemen.

Die afstel flow is vaak 8% om hem weer goed tezetten

Zo erg dat als homey ook alleen maar resset en rolgordijnen kwijt is is bij mij niet het geval.

Welke versie Homey app gebruik jij?
Ik heb deze Ikea homey app

Inderdaad spraak verwarring, ik gebruik ook de ikea app op Homey.
De app opnieuw opstarten heeft helaas ook geen nut, de spots blijven werken maar het rolgordijn weigert om een reden om dan weer verbinding te maken. terwijl, als de app niet herstart en homey aan blijft staan dan is er totaal geen probleem. ik heb echt geen idee in welke hoek ik dit moet zoeken.

Hallo,

Batterijen vol? Ik las dat dit soms problemen kan geven met het kunnen bedienen via flows of remotes?

Ik heb afgelopen zondag in de keuken en woonkamer fyrtur opgehangen. Ik heb een vergelijkbare situatie qua installatie. Mijn fyrtur is ook rechtstreeks aangesloten op de Homey omdat de hub niet te koop is op dit moment. Ik heb de ZigBee versterker dicht bij de Homey in een stopcontact zitten en gebruik de Ikea app van Homey.

Vanmorgen zag ik dat niet alle rolgordijnen die automatisch bij zonsopgang weer omhoog moeten gaan open waren gegaan. Geen reactie van flows en een ook de meegeleverde remotes die ik in Homey heb geïnstalleerd gaven geen reactie. Ik kon wel met de knoppen op de Fyrtur zelf de rolgordijnen openen. Er was een update geweest van de Homey firmware 8.0.6 maar compleet stroomloos maken van Homey en de Ikea ZigBee versterker gaf geen resultaat.

Volgens Homey app zou de batterij vol zijn. Ik heb ze zondag geïnstalleerd en nog niet opgeladen. Ik heb ze allemaal er uit gehaald 4 uur opgeladen en hierna werkte flows en de remotes weer.