IKEA kajplats verliest telkens verbinding

Met veel pijn en moeite krijg ik de spots van IKEA gekoppeld maar na een uurtje is dan de verbinding weer verbroken. Heel irritant. Iemand hier een oplossing voor?

Nee, ik heb het gevoel dat het horizontale bereik van het signaal slecht is, verticaal kom ik wel op de 2e verdieping maar in de kamer wordt het met 6 meter al slechter.

Helaas kunnen we in Homey niet zien hoe de verbindingen lopen en hoe sterk de signalen zijn.

Heb je meerdere matter lampen?

Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik nu een omweg. Door de lamp 12 keer snel aan en uit te zetten kan je deze na het knipperen koppelen als de gelijkwaardig TRÄDFRI lamp. Bij mij is dat stabiel wel zigbee maar het werkt. De matter lamp zou geupdate moeten worden naar firmware 1.2, die is kennelijk stabieler. Maar geen idee hoe je dat kan doen zonder de IKEA hub.

Vanuit een ander topic over slecht werkende Ikea matter:

On the IKEA side, I shared the devices with Apple Home through multi-admin only to update the firmware, then removed them again afterwards. I also installed some smart plugs that act as Thread routers, such as Eve Energy and Onvis S4, close to the affected devices. Since then, things have generally been working quite well, apart from these short dropouts. To me, that again points to limited radio performance.

Maar dan ben je alsnog afhankelijk van specifieke hardware (Apple)

Binnenkort komt Homey met de mogelijkheid om Matter en Zigbee apparaten te updaten. Dus nog even geduld hebben en dan kan het zonder specifieke hardware.