Ervaringen met Kajplats van Ikea??
Wanneer ik een nieuwe Kajplats (Matter over Thread) met rechtstreeks met de Homey verbind, dan lukt dat prima zolang de Lamp en Homey zich op de benedenverdieping bevinden (relatief dicht bij elkaar). Zodra ik echter de lamp verplaats naar de bovenverdieping (slaapkamer) dan raakt de verbinding verloren en deze kan niet worden hersteld. Dit lijkt een probleem te zijn van de range van Matter over Thread. Wat ik echter niet begrijp is dat ik op de bovenverdieping ook twee nieuwe tempartuur/vochtigheidsmeters (Matter over Thread rechtstreeks via de Homey) (Timmerflotte) heb hangen waarvan de verbinding wel gewoon blijft bestaan. Die werken dus goed.
Zijn er meer ervaringen als deze of wellicht oplossingen die zorgen dat de Kajplats zijn verbinding blijft behouden?
Misschien is het bij Thread hetzelfde als bij ZigBee: eerst routers (apparaten op netstroom) koppelen en daarna end devices (apparaten op batterij).
Ik heb hier zelf geen ervaring met Thread.
Aart weet je zeker dat de Timmerflotte gebruik maakt van Thread en niet matter via wifi? Op de site van Ikea wordt alleen gesproken over matter.
(Geavanceerde instellingen sensor)
En je moet het inderdaad opbouwen als zigbee)
Ja, de IKEA apparaten werken via Matter-over-Thread.
Kan je een screenshot sturen van de geavanceerde instellingen, ik zit ook te kijken naar deze sensoren. 
In dezelfde kamer is ook een Myggbett raam-deursensor (Matter over Thread) van Ikea aanwezig die het wel gewoon doet. Een ping vanuit het Matteroverzicht in de Developer Tools naar de Mysbett lukt gewoon.
Zolang ik de Kajplats E27 in de buurt hou van de Homey dan lukt een ping vanuit de Developer Tools ook. Zodra ik echter de lamp verplaats naar de bovenverdieping, dan krijg ik een Time Out en kan ik er niets meer mee.
Vraag is dus:
Waarom doet de Myggbett het wel en waarom verliest de Kajplats zijn verbinding. Althans is via de Homey niet meer te bereiken???
UPDATE: