Ik wil "Flow uitschakelen omdat deze te vaak werd uitgevoerd" uitschakelen?

Ik heb niet zo’n zin in gehakketak hoor. Maar het is mooi als jij geen probleem hebt, daar heb ik dan weer geen probleem mee.

Als iemand een quick workaround heeft, om tot een tijdsgebaseerde trigger te geraken, kom maar door.

Dus als by design een rood lampje gaat branden op je dashboard zodat het je laat weten dat er iets niet goed is, ga je dan ook bij de fabrikant vragen hoe je dat ding uit kan zetten omdat het vervelend is? :stuck_out_tongue:

Maar los daarvan, als je maar genoeg van deze flows aanmaakt ben ik bang dat er straks niet zoveel meer (of heel erg traag) zal gebeuren omdat je Homey alleen maar bezig is om elke seconde van alles te checken. Zijn meer mensen die daar last van hebben (gehad).

Zelfs flows die één keer per minuut (of zelfs één keer per dag) worden uitgevoerd worden automatisch stopgezet, dat klopt niet. Net als een rood lampje op je dashboard dat al gaat branden als het buiten warmer is dan 23°C, daarbij ga je ook bij de fabrikant vragen hoe je dat ding uit moet zetten.

1 Like

Toch dat gehakketak.
Nou goed:
De kaart ‘Datum & Tijd’ in de ‘als’ kolom is niet door mij bedacht, maar door Athom. Zij hebben deze functie bedacht. En ik houd mij ook RUIM aan de:

En zoals ik al gezegd heb, de flow werkt vlekkeloos, geen enkel probleem, het werkt gewoon, het overbelast het systeem niet. Totdat Athom meent flows te moeten ‘automatisch uitschakelen’. Roy Wissenburg maakt melding van een flow die 1 maal per dag uitgevoerd wordt, en die dan ‘automatisch uitgeschakeld’ wordt.
In de ‘automatisch uitschakelen’ zit geen enkele regelmaat of patroon in, het is bizar.

@PetervdK en @Marcel_Visser:
Waarom dan dat gedrag om voor de bus te springen als iets gewoon slecht werkt?
Je bent gewoon bezig krakkemikkig design te verkopen als een unieke feature. Alles werkte prima, totdat Athom de nieuwste unieke feature deed oppoppen: ‘automatisch uitschakelen’.
En ja, het is al behandeld hoe je specifiek een bewegingsmelder aan of uitzet:

Zo, dit alles gezegd hebbende, ik vroeg of iemand een manier weet om tijdsgebaseerd een flow te kunnen starten. Eens per dag, per week of per minuut een flow starten om een paar waardes te laten checken is een heel waardevolle feature hoor.

2 Likes

Ik zelf geen fan om een flow op deze manier op te bouwen ik zou zelf altijd naar een andere oplossing zoeken. Maar vind het wel interessant waarom hij de flow uitschakelen

Dus ik heb even twee test flows gemaakt met een teller.

De ene start elke seconden en de ander laat ik in een loop lopen door zichzelf opnieuw te starten.

Bijde met een logica teller.
Tot nu toe blijven ze bijde lopen. Maar eens kijken hoe lang dat duurt.

Theoretisch zou die van 1 sec moeten blijven lopen en die in een loop staat zou uitgeschakeld moeten worden.

Hieronder de flow die per minuut telt

Hieronder de output. Teller staat in een loop en teller 2 per sec.

Ik moet er wel even bij vertellen dat ik Homey v2.2.0-rc.7 experimental draai

Die van elke minuut ging pas ‘automatisch uitgeschakeld’ worden na circa een maand, maar daarna ook wel twee maal per dag dat het automatisch uitgeschakeld werd.
De 1 seconde flows gingen in mijn herinnering eerder, maar ook weer niet binnen een paar dagen, en ook niet allemaal. Sommige flows van elke 1 seconde werden uitgezet, maar andere niet, terwijl ze op hetzelfde moment gemaakt zijn.
Dus zo’n tessie is voor de hele lange adem en het is maar de vraag wat je dan te weten komt.

Ik heb liever iets wat nu betrouwbaar werkt, ook over een maand. Als je daar iets voor weet?
Heb nu een zandloper gemaakt met de app countdown en dat als trigger gebruikt in de flows, kijken hoe dat gaat.

Dat is helemaal vreemd.
Het is nu een paar uur verder en bijde flows lopen nog steeds.

Dat antwoord is al eerder gegeven. En dat is niet op deze manier een flow opbouwen.
Ik zou het zelf in ieder geval nooit zo doen, helemaal nu blijkt dat deze methode dus niet betrouwbaar is.

Klinkt een beetje gek maar je zegt nu dat de ‘automatisch uitschakelen’ feature Homey onbetrouwbaar maakt.

Bedoel je eigenlijk dat jij nooit de kaart ‘datum & tijd’ gebruikt en dat iedereen afraadt?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook de bewegingsmelder als trigger zou gebruiken, maar daar ben jij niet mee geholpen.

Kun je niet een flow maken die de flow automatisch weer inschakelt? Bijvoorbeeld:
Als Het is 's nachts (inverse van het is overdag bij datum en tijd)
En Een flow is uitgeschakeld (inverse van een flow is ingeschakeld
Dan Schakel flow in

Dan garandeer je dat iedere keer na zonsondergang (wanneer je zou willen dat de flow werkt), de flow wordt ingeschakeld.

Een andere optie is om op bepaalde tijden de flow in te schakelen.

Eventueel kun je ook een flow maken die iedere minuut oid checkt of de flow is uitgeschakeld, maar dan loop je natuurlijk het risico dat die flow ook wordt uitgeschakeld, want hij wordt teveel uitgevoerd.

Zit hier een oplossing voor je tussen die werkt?

Nou ja, dat zeg je eigen zelf:

Ik begrijp je punt, maar ik begrijp ook dat de poster op zoek is naar een andere manier om dit te bereiken. Misschien de strijdbijl begraven en daar naar zoeken? We zijn hier om elkaar te helpen, ook al zijn we het niet helemaal met elkaar eens, toch?

Dit is geen strijd hoor. Integendeel.

Maar Blarp wil iets wat blijkbaar niet werkt (misschien wel een bug?). Oplossing is al een paar keer gegeven.

Nouja, of het niet werkt is discutabel. Als het echt niet zou werken, zouden de flows vrij snel worden uitgeschakeld en dat is niet het geval.

Zoals ik in post 30 al zei, ik zou de flow ook niet zo opbouwen omdat ik me kan voorstellen dat een flow die iedere seconde wordt uitgevoerd te veel van Homey vraagt, voor een flow die je eigenlijk maar enkele keren per nacht hoeft te laten draaien.

Desalniettemin is het uiteindelijk de keuze van Blarp om zijn flow in bedrijf te houden. Als ik hem was, zou ik de flow automatisch laten inschakelen als het donker wordt (en wellicht ook automatisch laten uitschakelen als het licht wordt, dan laat je hem al een flink aantal uren minder draaien). Mocht dan blijken dat de flow met een goede reden wordt uitgeschakeld door Homey (hij vraagt te veel van het systeem), dan zal Blarp daar ook snel genoeg achter komen en wellicht zijn flow herzien. En mocht het toch blijken te werken, dan is hij ook geholpen toch?

@Blarp: kun je hier iets mee?

Het werkt toch niet. Niet betrouwbaar. Anders hadden we deze discussie toch niet

Zoals ik zeg, dat is discutabel. Daarom hebben we deze discussie :wink:

Blarp gaf aan dat het soms meer dan een maand wel werkt. Daarom durf ik niet zonder meer te stellen dat het niet werkt. Het is alleen niet zo stabiel als je zou willen.

Ik denk dan: als het er één keer in de maand uit klapt, kun je best een flow maken die hem eens per dag (bij zonsondergang bijvoorbeeld) weer inschakelt. Uiteraard bestaat dan het risico dat je het systeem overbelast, want die beveiliging zit er niet voor niks. Maar zoals ik al aangaf, dat is dan de keuze die Blarp zou moeten maken.

Nogmaals, ik ben het met jou / jullie eens en zou zelf een andere flow gaan verzinnen, bij voorkeur met de bewegingsmelder als trigger. Maar als Blarp dat om welke reden dan ook niet wil, dan wil ik best een mogelijkheid geven om dit te 'omzeilen.

Ik denk echt dat jij beren ziet die er niet zijn. Ik heb nergens gezegd dat er geen manier is om te omzeilen. Alleen maar dat er al verschillende oplossingen zijn gegeven waaroder die van jou.

Ik heb niet voor niets twee tests flows lopen. Ik ben namelijk ook benieuwd waarom dit niet stabiel is

Ik vermoed zelf dat het een bug is.

Sorry, ik weet niet welke beren ik zie. Misschien begrijpen we elkaar niet goed, maar er leek een beetje een strijd te ontstaan over het wel of niet moeten gebruiken van de bewegingsmelder als trigger, daarop reageerde ik voornamelijk. Misschien heb ik dat verkeerd opgepikt, sorry daarvoor dan.

Zoals ik het las, wilde het niet lukken om de bewegingssensor als trigger te gebruiken. Daardoor wilde Blarp een tijdsgebonden trigger. Daarvoor stelde ik een work-around voor, en ik ben benieuwd of dat een oplossing is voor Blarp.

Prima is dat uit de wereld :wink:

Ik ook. En ik ben ook benieuwd waarom mijn test flows niet worden uitgeschakeld.

De gene die in een loop staat doet nu meer dan 120x per min. En ook die blijft lopen.
Zou kunnen komen omdat ik op 2.2.0 rc7 draai.

Ik weet niet welke versie jullie hebben?

Ik zit op 2.1.2.

Ik heb geen flows die iedere seconde draaien, maar ik heb er wel ongeveer 10 draaien die iedere 5 seconden starten (omdat ik ook benieuwd was of ik tegen beperkingen op zou lopen).

Die lopen nu al ongeveer 3 weken ononderbroken.

Dan nu maar weer on-topic. Volgende posts die weer over beren gaan zullen worden verwijderd.