Hallo, ik heb mijn Sonoff verplaatst, (de Zigbee Human presence sensor SNZB-06P24) en nu doet hij het niet meer altijd. De-installatie geeft problemen (Als ik hem via de Sonoff app installeer geeft Homey aan dat deze al is geïnstalleerd) en met moeite installeert Homey hem nu als algemeen Zigbee apparaat. Hierdoor zijn er weinig kaarten beschikbaal. Ook terugzetten op zijn ouden plaats geeft geen oplossing. Wat kan ik hieraan doen?
Kan het zijn dat de sensor op de nieuwe plek een minder goed bereik heeft met je Homey? Heb je tussen je Homey en Sensor de mogelijkheid om een Zigbee-apparaat te plaatsen die als Zigbee-router kan fungeren, zoals een slimme stekker (of een ander Zigbee apparaat dat permanent van stroom voorzien is). Daarmee vergroot je het (bereik van het) Zigbee-netwerk.
Heb je de sensor eerst verwijderd uit Homey voordat je hem opnieuw installeerde? Zo nee, dan is hij nog steeds geïnstalleerd. Je kunt dan beter de reparatie-optie gebruiken. Die vind je in de apparaattegel van de sensor →
→ Onderhoud → Probeer te repareren. Via die optie probeert Homey het bestaande apparaat opnieuw te koppelen.
Dat betekent dat het apparaat (of de specifieke hardwarerevisie ervan) niet ondsrsteund wordt. Je kan contact opnemen met de app ontwikkelaar, of de Sonoff ZBBridge gebruiken i.c.m. de eWeLink app voor Homey.
Maar de sensor was toch al gekoppeld aan Homey en werkend vóór de verplaatsing? Of begrijp ik het verkeerd
?
Nou nee, niet echt ![]()
Daarom heb ik besloten hem opnieuw te installeren en op een andere plek te zetten.
Hoi,
Ik heb hem nu op de ewelink app geïnstalleerd volgens de Sonoff handleiding en tot nu toe werkt hij perfect. Maar nu nog op Homey krijgen
Ik heb contact opgenomen met de app ontwikkelaar in Zweden. De Sonoff ZBBridge ken ik niet en staat niet als app in de Homey app store
Er is ook een eWeLink app voor Homey:
Dat klopt, daar ben ik mee begonnen omdat ik deze app ook heb gebruikt op mijn mobiel en omdat deze app in de instructies stond om te gebruiken. Ook deze app werkt niet goed in Homey.