Hulp bij vaststellen temperatuurverschil binnen en buiten

Hallo allemaal, ik ben een flow aan het bouwen om mijn screens te bedienen. Naast lichtsterkte (verschillende sensoren) wordt ook bepaald of de windkracht niet te sterk wordt (KNMI-app) en of het niet regent of gaat regenen (Buienradar-app). Nu wil ik ook het temperatuurverschil met binnen en buiten mee laten wegen bij het besluit of de screens naar beneden gaan. Het heeft nl. geen zin om screens dicht te doen als een zonnetje in huis welkom is.
Hebben jullie een idee hoe ik dit in de advanced flow kan inbouwen? Dank jullie!
Groet, Hans

KNMI en buienradar zijn apps die voorspellen (weersVERWACHTING), en zijn niet accuraat op jouw specifieke locatie, je zult daar apparte sensoren voor moeten hebben, om je oplossing voor elkaar te krijgen.
Als je dat eenmaal hebt, dan kun je via de logica app, gaan rekenen, om je zaken voor elkaar te krijgen.

En deze delta neem je mee in je verdere berekening.

Dat is niet waar. Ze geven wel degelijk accurate informatie op locatie.
Ik heb overigens zelf betere ervaringen met OpenWeather.

Ik heb een tijdje knmi gebruikt maar had het idee dat de update frequentie een stuk lager ligt.

Dank je Jeroen, ik ga deze verwerken!

Dank je. @Tasz en @Pixi: tot nu toe goede ervaring met KNMI. En een aparte regensensor reagaeert te laat.

ieder wat ie wilt, bij mij is mijn luifel bijna kapot gegaan, omdat buienradar geen regen zag, maar ondertussen hadden we een stortbui… ik heb het water er met een dompelpomp uit moeten halen, liever een apperaat die semi realtime het weer geeft… ach ja ieder zijn meug. geniet ervan!

O, echt vervelend. Bedankt voor je antwoord.

@Hans_Eisink , ik gebruik de KNMI app. Die heeft verwachte temperatuur voor vandaag, morgen en overmorgen. Daar neem ik het gemiddelde van en op basis daarvan bepaal ik of mijn zomerprogramma aan gaat of niet (gordijnen dicht, overdag minder en ‘s nacht extra ventilatie).

1 Like