Hallo, is er iemand in dd buurt van Hoorn (NH) die mij kan helpen met installeren van oa lampen op de homey. Ik heb diverse systemen, Lidl smart home, klikaanklikuit, qnect. Allen zigbee. Het toevoegen van de Homey energy dongel ging prima maar hrt is me verder nog niet gelukt ook maar 1 lamp toe te voegen. Ik doe vast iets verkeerd maar weet bij god niet wat.
Gr. Stephan
Misschien hier even een bericht plaatsten hoe je het koppelen van een lamp precies uitvoeren?
Mogelijk heeft iemand tips.
Je installeert toch wel eerst de bijbehorende app voor de devices?
Daarna kiezen op Homey dat je een apparaat wil toevoegen, juiste app kiezen en dan het juiste type apparaat kiezen.
1 Like
Hi Mike,
Bedankg voor je reactie. Al die dingen heb ik wel gedaan. Daarom vind ik het zo vreemd. Elk youtube filmpje dat ik zie volg ik precies alleen bij mij gaat het niet. Ik dacht dat het ook aan de wifi zou kunnen liggen. Ik heb een ziggo modem met smart wifi. Mijn homey zit op 5g maar de meeste app kan alleen op 2,4g kunnen. Maar dat zou met smart wifi geen probleem moeten zijn.
Gr Stephan
Omdat het zigbee apparaten betreft, zou je het zigbee netwerk eens kunnen resetten, via
tools.developer.homey.app/tools/zigbee
Zet vóóraf de 2.4GHz band van je wifi op een vast kanaal, bij voorkeur 1, 6 of 11.
Dit omdat zigbee en 2.4GHz wifi dezelfde range gebruiken op die frequentie.
Homey zoekt het beste (= minste verstoring) zigbee kanaal na een zigbee reset.
Let op: óók het 2.4GHz wifi signaal van alle naaste buren kan in theorie je zigbee signaal verstoren.
Nog even over:
Veel op wifi werkende domotica apparaten werken met een simpele 2.4GHz wifi chip. Het is “smart” om naast wifi 5 of 6, een separate 2.4GHz band in te stellen.
Peter,
Bedankt voor je adviezen. Ik zal eens kijken of eea gaat werken.
Gr Stephan