Hulp bij Qubino Flush Shutter Rolluikschakelaar Z-Wave Plus

Ik heb deze schakelaar geplaatst voor mijn suncreen, helemaal top, gaat netjes omhoog en omlaag met flows ect… in de app van de schakelaar kan ik met de slider het scherm bedienen, het scherm gaat alleen omhoog of omlaag bij volle uitslag slider… dus niet halverwege…

Nu heb ik nog drie rolluiken op de midden verdieping van slaapkamers, die wil ik niet compleet dicht… ik ben bang dat als ik wederom deze Qubino koop ik niet het beoogde resultaat heb… Zijn jullie bekend met Fibaro’s bijv. die wel op een opgegeven moment stoppen?

Thx alvast! Sorry voor het hele verhaal :wink:

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

1 Like

@Simon_Meindertsma Heb je dit op kunnen lossen?
Ik heb net de eerste Qubino flush shutter aangesloten op de Homey, en loop ook tegen het probleem aan dat een rolluik halverwege zetten met een flow niet lukt.

Niet opgelost, dus sunscreen gaat gewoon helemaal dicht. Op zich prima. De rolluiken heb ik met fibaro gedaan en stoppen wel!

Bedankt voor je reactie.
Ik heb er gelukkig maar twee van de vijf op Qubino. Ik kijk nog even verder hoe hier mee om te gaan.
De rolluiken moeten hier 's nachts wat open voor ventilatie.

Ik heb de somfy rolluiken trouwens via een timer gedaan. Die loopt bijv 4 seconden waarna rolluik ergens halverwege staat of net iets verder…

Dan:
Zet status omlaag
Zet de status stil na xx seconden

Dat is ook nog een idee, inderdaad.

Op mijn oude domoticacontroller lukte het callibreren niet goed voor het inregelen van helemaal open en dicht. Daarom had ik op die controller de tijd in seconden ingesteld met parameter 74. Dat werkte op zich ook wel goed. Ik heb dus nog wat om uit te proberen.

Succes!:muscle:t2: