Hue Tap Dial ondersteuning

:grinning: :+1:

Mag ik vragen hoe je de dial toewijst. Ik bedoel, ik kan alleen knoppen toewijzen.

Heb je de hue hub. Je doet dit in de hue app. Niet in Homey.

Hoi Paul, bedankt voor je reactie,

Ja, ik heb de hue bridge, maar ik kan daar niet separaat de dialknop programeren. De knoppen heb ik onder flows zitten, maar daar is de dial niet zichtbaar.

I read here that some like to control sonos with the hue tap dial. I use the ikea symfonisk button to control my sonos, this works directly with the homey pro and can be turned for controling volume. This works fine.

In de Hue app kun je onder instellingen accessoires de hue tap dial vinden. Daar zie je de 5 knoppen taan. 4 gewone en de draaiknop. Koppel de draaiknop aan een lamp. (die je niet gebruikt In dit vb heb ik de lamp leegtuin genoemd)
Nu zal de draaiknop die lamp dimmen.

Maak in homey een flow.
Als dim-niveau leegtuin veranderd DAN Sonos Zet voluma naar #dimniveau van leegtuin

Helder. Ga ik proberen. Zal ik hem wschl. moeten resetten, want ik heb in Hue app. gekozen voor in andere app configureren.

Hoi Paul, die ongebruikte lamp, gaat die wel aan en uit als je aan de knop draait ? Ik heb in de Hue App geen instelling gevonden om het draaien aan de ring te negeren. Met andere woorden hoe krijg je het voor elkaar om een lamp in de la te leggen en toch te kunnen gebruiken in de Hue app ? Het Homey deel is voor mij wel duidelijk.

Ik gebruik de lamp niet. De draaiing hoeft enkel het geluid harder en zachter te zetten.

Bedankt voor de bevestiging. Bij mij werkt het nu ook op die manier. Werkt dit omdat de Hue bridge die capabilities binnen de bridge zelf opslaat (en dus eigenlijk niet in de gaten heeft dat de lamp niet op 230V aangesloten is) ?

Ik heb het ook op deze manier werkend gekregen. Alleen moet je in de hue app nu ook de vier knoppen een functie geven (anders kun je het niet opslaan). Dit zorgt er bij mij voor dat wanneer ik op een knop druk homey de lampen aanzet en hue die zelfde lampen weer uit zet.
Ondanks dat ik in hue er een hele andere lamp mee aanstuur dan in homey…

Iemand hier ook tegen aangelopen en hier een oplossing voor?

Jawel, als je de hue tap dial configureert met een andere app, iConnectHue dan hoef je niet alle knoppen te configureren. Dan kun je dus ongeconfigureerde knoppen gebruiken voor Homey zonder dat Hue actie onderneemt.

Een maat en ik zijn zelf inmiddels ook al ff aan het pielen geweest met de Tap Dial Switch.
Wij zijn deze app tegen gekomen Philips Hue, without the bridge App voor Homey | Homey

Als je hier de nu nog test versie van pakt dan krijg je de optie om hem toe te voegen. Met veel extra opties!
Schermafbeelding

1 Like

Zo blij dat je hierop hebt gewezen, want het vereenvoudigt echt een complexe stroom die ik had ingesteld met knoppen 1-4 en stopwatches

1 Like

Ik heb net 2.0.46 van de app Philips Hue, without the bridge (test) geïnstalleerd.
Ik heb net de Philips Hue Dial Switch direct aan Homey gekoppeld

Ik heb alleen de door jou getoonde opties niet. Zowel bij de gewone als de advance flow niet?
Ter info, ik gebruik een Homey Pro (Early 2019) op versie 10.0.2
Schermafbeelding 2023-11-23 215710

Enig idee wat ik anders / verkeerd doe?

Je hebt de tikknop toegevoegd via de app met bridge. Het pictogram voor Hue zonder brug is blauw

Screenshot 2023-11-23 220614

Op dit punt moet je je tikknop resetten om deze toe te voegen aan Homey via Hue zonder Bridge app. Dat is echter gemakkelijk genoeg om te doen. Verwijder het batterijklepje en je ziet een klein gaatje ter grootte van een pin, druk met een pin ongeveer 10 seconden op de knop in het gat, het lampje aan de voorkant van de Tap Dial verandert

2 Likes

Is het gelukt Michel? met de instructies van Philip?

1 Like

Ja dank je wel nog,

Ik ben nog even aan het spelen en bedenken hoe ik eea wil laten werken maar de basis staat:

  • Met een van de 4 knoppen een variabele instellen
  • Met draaiknop afhankelijk van de ingestelde variabele nu het licht bijvoorbeeld dimmen

Het werkt nog niet exact zoals ik wil maar het concept zelf gaat goed en daarmee ook het gebruik van de Dail zelf.

2 Likes

Hi!,

Ik heb testversie 2.0.48 geïnstalleerd, maar heb bijna geen opties. Er zijn gaan Als/En kaarten en maar twee Dan kaarten.

Is dat een bug, of doe ik iets verkeerd?

image

Gaat jou vraag over de Hue Tap Dail ?
De Als kaart moet je iets van “Knop …” geven met daar diverse opties maar geen van wat jij hier weer geeft. Volgens mij heb jij het over een andere device.

1 Like