Hue Tap Dial ondersteuning

Ik weet dat ik waarschijnlijk een early adopter ben, maar wanneer is de Hue Tap Dial ondersteuning daar?

Idd, ben zelf ook aan het wachten tot de tap dial ondersteuning krijgt.
Het lijkt mij super om hiermee het volume van mijn Sonos te kunnen regelen.

6 Likes

dit was ook precies mijn gedachten

1 Like

Jaaa! Zat er ook al naar te kijken maar hij staat er nog steeds niet tussen :frowning:

Seems very difficult :wink:

zijn er al vorderingen dat iemand weet? heb er momenteel drie en zou graag de dimmer switches er uit willen hebben

Zelfde nood hier :grin:

1 Like

Same here! Anyone knows more?

Ik heb Homey gevraagd omdat zij de Hue app hebben ontwikkeld en kreeg dit als antwoord. Ik heb Hue Support gemaild maar nog geen reactie.

"Hi Christiaan,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen!

Ik heb jouw verzoek om dit apparaat te ondersteunen toegevoegd aan onze interne lijst voor apparaat aanvragen. Ik kan je helaas geen garanties bieden over het of en wanneer dit apparaat toegevoegd en ondersteund gaat worden.

We focussen ons voornamelijk op de ontwikkeling van Homey zelf en hoewel we oorspronkelijk deze app gemaakt hebben voor dit merk, hebben we beperkte mankracht om nieuwe apparaten toe te voegen. De beste en snelste manier om nieuwe apparaten toe te voegen blijft altijd dat het merk zelf betrokken is bij de ontwikkeling en het onderhoud van de ondersteunende app. Wellicht dat je ons hierbij kunt helpen door het merk te laten weten dat de klanten van hun producten een integratie met Homey erg op prijs zouden stellen.

Ik hoop dat ik jouw verzoek hiermee naar tevredenheid behandeld heb en sluit hierbij dit ticket. Mocht je verdere support nodig hebben, schroom dan niet om dit ticket te heropenen door op dit bericht te reageren.

Ik wens je een hele fijne dag en veel plezier met Homey."

Standaard antwoord :stuck_out_tongue:

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het koppelen van een hue ledstrip plusā€¦ bij het koppelen van de ledstrip, toevoegen bij apparaten hue ledstrip etc, krijg ik op een gegeven moment een foutmelding. Ik gebruik geen bridgeā€¦ iemand die me kan helpen of kan zeggen hoe ik de ledstrip wel weer kan koppelen?

For everyone who follows this thread: i see an experimental version of the Hue app with support for the Hue dial.

Edit: It works great as far as I tested it, but it seems to only support the 4 buttons, not the ā€œdial ringā€. Nonetheless, i am happy, thank you Athom!

1 Like

Lijkt er op dat hij officieel is toegevoegd :partying_face:


Werkt het inclusief de dial?

Zonet getest. Ik vrees dat hij momenteel enkel de knoppen doet en niet de ā€˜dialā€™. Hoop dat die nog komtā€¦

1 Like

Urgh, ik was zo blij dat ik hem in de app er tussen zag staan maar de hele essentie van de hue tap dial is dat ik mijn sonos volume ermee wil bedienen. Wel fijn dat ik met de knoppen al scenes kan starten etcā€¦ Hopelijk Q1 2023.

1 Like

Ik heb er drie besteld. Bij het configureren miste ik echter de ā€œbutton heldā€ functionaliteit. Ik heb ook een aantal Hue Smart Buttons, maar daar zijn twee ā€œWhenā€ acties te configureren voor de button, namelijk ā€œpressedā€ en ā€œheldā€. En aangezien deze ā€œheldā€ actie wĆ©l in de Hue app te configureren is, zou hiet niet te moeilijk moeten zijn om ook deze ā€œheldā€ card ook voor de 4 buttons op de Tap Dial Switch te configureren. Daarmee verdubbel je de functionaliteit van de buttons op de Tap Dial Switch!

Wel mooi dat hij er nu in zit. Maar idd, het wachten is nu op een update voor meer functionaliteitā€¦

Net Succesvol de Tap Dial toegevoegd.
Mooi ding en doet het goed, maar helaas alleen de knoppen.
De dial nog niet voor het dimmen en dat zou ik ook heel graag zien.

Ik gebruik hem om mijn sonos te bedienen. De dial veranderd het dimniveau van een lamp die niet in gebuik is. (de lamp ligt ongebruikt in een la) (de lamp heet buitentrap) In de hue app kun je gewoon de dial hieraan toewijzen. App gaf een fout maar het werkt wel. vervolgens heb ik een flow-> Als ā†’ het diim niveau van {buiterntrap} veranderd ā†’ Dan ā†’ zet sonos volume op variabele {dim niveau buitentrap}.

Werkt prima

4 Likes

Dank voor je info Paul!
Ik ga er mee aan de slag.

:+1:t3:

Hoi Paul,

Nogmaals dank voor je bericht.
Zojuist Ingesteld en het werkt idd :ok_hand:t3:

Vriendelijke groet,

Sandor