Goedemiddag,
Ik weet niet of deze al ergens gestart is maar ik kon hem niet vinden.
Sinds vandaag reageren de lampen niet meer als ze aan moeten (Aqara bewegingssensors).
In Homey geven ze na repareren via Hue aan āmissing tokenā.
Bridge al herstart en alle lampen getracht te repareren.
Anderen hier ook last van en zo ja, wat is de oorzaak/oplossing?
B.v.d.
Michael
Je kunt Homey cloud ook eens herstarten, via:
https://tools.developer.homey.app/tools/system
Onderstaande beschrijving is mij een raadsel, Michael:
Via Hue?
Aqara kun je toch via de bridge koppelen als zigbee apparaten? Wat is de rol van Hue hier?
Bedankt voor je reactie Peter.
Herstart van de bridge heb ik al gedaan.
De aqara sensors werken gewoon, maar de lampen gaan niet aan.
Ik heb ze getracht om via de Hue site te āreparerenā en daarna een test van de flow gedaan (aan-/uitzetten) maar dan komt het welbekende rode uitroepteken met āmissing tokenā.
Apparaat Onbeschikbaar
Missing Token
Google geeft aan:
A āmissing tokenā error in Homey, particularly when interacting with devices like Nuki door locks, often indicates a problem with authentication or authorization. This can be due to a timed-out login token, issues at the device provider (like Nuki), network problems, or even problems within the Homey app itself.
Ah, nu snap ik het. Het probleem zit hem in Hue. Snel melden bij Support ajb. Laatst lag Hue er een paar dagen uit door een fout bij 1 van de partijen.
Your request (136279) has been received and is being reviewed by our support staff. We will get back to you within 1-2 business days.
Mijn probleem lijkt plotseling opgelost.
Ik heb de Homey Bridge opnieuw opgestart en sinds vanochtend werken alle lampen weer, in combinatie met de sensoren.
Alle uitroeptekens in het overzicht zijn verdwenen.
Ik heb hier ook al een week last van. Het is elke keer wat. Tijd terug lag het probleem aan de rate limits bij Hue en nu weer dit! Waar betaal ik in vredesnaam voor. Ik gebruik de cloud versie, maar als dat zo waardeloos werkt, kan ik net zo goed over naar een andere partij voor mijn smarthome denk aan Homeasistant.
Hoi Ik heb dit probleem ook en al langere tijd.
Homey system reset gedaan.
Homey Bridge uitgezet en aangezet.
Hue Bridge uitgezet en aangezet.
Allemaal geen effectā¦
Help! Ik vind het ook vervelend.
Ik heb geen request laten aanmaken en het is niet plotseling opgelost.
Dat zou ik z.s.m. toch wel even doen.
Even geheel ter info: de bridge wordt in het geheel niet gebruikt bij de combinatie Homey Cloud en Philips Hue bridge;
Tenzij je de Hue apparaten, zónder Hue bridge, met Homey zigbee gekoppeld had.