Hue bridge pro migratie

Hoi! Ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben zo stom geweest om het migreren van 2 v2 bridges naar de nieuwe pro door Gemini het stap voor stap uit te voeren zonder alles opnieuw te moeten doen.

Ik heb/had dus 2 v2 bridges. 1 voor boven en 1 voor beneden. Van het hue proces moest ik 1 birdge aanwijzen als hoofdbridge en daar moest ik mee beginnen. Oke, die voor beneden dan. Want daar heb ik ook de locatiebepaling in zitten zodat het licht voor aangaat wanneer ik in het donker thuis kom.

De tweede bridge, voor boven dus, moest als 2e.

In feite zijn beide migraties goed gegaan, op hue niveau. De hue app werkt volledig incl alle scense en ab’s…

En toen kwam hetgeen waar ik het meest bang voor was… homey migreren.

Ik moest dan de lamp gaan toevoegen om zo de bridge aan te spreken. Maar dat gebeurde dus niet helemaal… ik kreeg alleen maar de apparaten van ‘boven’… lampen en accessoires.

Heel beneden is niet toe te voevoegen. Nu zegt ie alleen maar dat er geen nieuwe lampen zijn.

Het lijkt haas alsof de migratie van de tweede bridge ‘boven’ alles overschreven heeft waar homey ofzo naar kijkt… geen idee hoe het technisch werkt.

Ik kan hier op het forum sowieso niets recents vinden, maar ook niet soortgelijk probleem.

Ik kan bij een wel toegevoegde lamp bij de instellingen > onderhoud > klikken op: Controleren op bridge-migratie

Maar dan krijg ik een rode balk met de tekst: kan onderhoudsactie niet starten

Ik kan zelfs de oude apparaten/lampen niet eens meer verwijderen omdat de bridge niet gevonden kan worden… Alleen dat als is vreemd…wat als eens 1 kapot gaat? :sad_but_relieved_face:

Ik zie het niet meer… wat doe ik fout of wat deed ik fout en kan ik dit nog herstellen?