Hond verlaat wifi netwerk

ik ben al even op zoek naar een klein wifi-apparaat die ik aan onze hond kan hangen en zodra deze het wifi-netwerk verlaat wij een melding krijgen vanuit de homey? het moet geen gps of bluetooth apparaat te zijn (i.v.m bereik of abonnementen). 't gaat er vooral om dat we een signaal krijgen wanneer de hond het huis verlaat.

Dat kan met een kinder cq senioren watch.
Dat is gewoon een Android smartphone in horloge formaat.
Maar, deze moet je echt 1 à 2 maal per dag opladen.

En waarom is dat?
Met een bluetooth beacon i.c.m. de Beacon app kun je een half jaar of langer toe met een batterij, en deze ziet prima of een beacon binnen of buiten bereik is van Homey.
En 't is een redelijk klein dingetje om aan de halsband te bevestigen.

De Action bv. heeft beacons te koop voor 2 euro.

1 Like

Hoi Peter, bedankt voor je antwoord.

ik zou het liefst een apparaatje willen welke klein is en op wifi zit (i.p.v. bluetooth) i.v.m. het bereik rond ons huis.

ik heb even gezocht naar de beacons bij de Action, maar kan deze niet vinden. heb je hiervan een plaatje/link?

daarnaast vraag ik me af of de Chipolo one ook gekoppeld zou kunnen worden met Homey (via bluetooth).

https://www.action.com/nl-nl/p/2579654/locatietracker/

Misschien. Heb het merk nog niet voorbij zien komen.
Het bluetooth signaal moet ‘publiek’ zijn, anders kan de Beacon app er niet mee koppelen. Mijn TV kan bijv ook als beacon worden gebruikt.

Let op dat er false positives kunnen optreden, geduldig afstellen is een must.

Wat werkt is bv. Feasycom

.

Edit
Shelly heeft ook Bluetooth beacons zie ik net. I.c.m. een Shelly apparaat die als BT gateway is ingesteld (buiten Homey BT om dus)
https://homey.app/nl-nl/app/cloud.shelly/Shelly/

Ben bang dat die combinatie niet te vinden is. WiFi neemt relatief veel stroom en de combinatie met draadloos vraagt een vrij grote accu, of heel vaak opladen. Misschien een oude mobiel met WiFi aan z’n halsband hangen?
Vandaar dat Bluetooth beacons worden geadviseerd voor dit soort toepassingen…

Maar hier zie ik wel een advies voor honden: Fi Collar

Het testen op aanwezigheid van apparaten op WiFi kan b.v. met Smart Presence App voor Homey | Homey

Waarom geen bluetooth? Ik heb aan de hoind zijn halsband al jaren een ali-express bluetooth beacon, werkt perfect met de beacon app. Homey weet un altijd of hij thuis is of niet.

Gebruik zelf overigens ook bluetooth beacons voor afwezigheid van mij en mijn vriendin. Een tile-pro aan de sleutelbos. Maar die Ali-express beacon blijkt tot op heden net zo betrouwbaar.

bedankt voor je reply, ik ga het ook op deze manier proberen. heb thuis wel een chipolo tag liggen, maar die krijg ik niet verbonden met de Homey (mocht iemand weten hoe deze wel geconnect kan worden met de Homey, dan hoor ik dat graag). Nu dus toch maar even zoeken bij de action of bij ali naar een goede bluetooth beacon.